Bravura sponsrar Venture Cup

Venture Cup är Sveriges största tävling för de som vill utveckla sin affärsidé till ett framgångsrikt affärskoncept och starta företag. Venture Cup startades som en affärsplanstävling men har utvecklats till att bli mer än en tävling – i dag är det en process som i flera steg hjälper tävlingsdeltagaren att utveckla sin affärsidé till ett framgångsrikt affärskoncept. Alla som lämnar in bidrag till tävlingen får professionell feedback på sina affärsidéer av oberoende näringslivsexperter. Det gör att de tävlande får värdefulla insikter och möjlighet att utveckla sina idéer ytterligare. Venture Cups verksamhet bedrivs i fyra regionala organisationer. Bravura är under 2014 silverpartner till Venture Cup Öst då vi tycker att det är viktigt att stödja utvecklig, tillväxt och entreprenörskap.

Bravura startades 2008 av Henrik Jakobson och Kristoffer Ericson, två ingenjörer LiTH respektive KTH som båda länge hade drömt om att starta eget företag. I dag, fem år senare, är Bravura en organisation med 65 anställda fördelade på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Företaget har byggts upp från grunden av drivet och engagemanget hos två entreprenörer som hela tiden har haft siktet inställt på att skapa tillväxt och att bygga något stort.
HenrikJ1SV

Entreprenörsvärlden är en plats full av passionerade människor som brinner för att hitta ett sätt att förverkliga sina drömmar. Venture Cup finns för att stötta och främja dessa entreprenörer och deras nytänkande affärsidéer. Det slutliga syftet är att bidra till en hållbar svensk tillväxt. Detta är något som Bravura står bakom. Vi tycker att entreprenörskap är det som i grunden driver den svenska tillväxten och merparten av nya arbetstillfällen i Sverige uppstår i mindre, entreprenörsdrivna företag.

Vi är stolta över att sponsra denna tävling för nytänkande affärsidéer och entreprenörer!

”Vi har valt att ställa upp som sponsor av Venture cup därför att vi står bakom syftet med tävlingen. Det är entreprenörskap som i grunden driver den svenska tillväxten och merparten av nya arbetstillfällen i Sverige uppstår i mindre företag. Vi är stolta över att sponsra denna tävling för nytänkande affärsidéer och entreprenörer.” – Henrik Jakobson, vd på Bravura

• Partnerskap, samarbeten

Otto Johansson