Blogginlägg -

”Jag tror starkt på mötet mellan oliktänkande; gärna från olika uppväxt, utbildning, kultur, etnicitet och kunskap”

Helene Brandrup-Wognsen är sedan ett år tillbaka VD på det Göteborgsbaserade arkitektföretaget Kanozi Arkitekter. Med tidigare erfarenheter inom läkemedels- och finansbranschen, av att driva eget företag samt som ekonomichef vid IHM Business School, är hon en erfaren chef med professionell finansiell kompetens inom marknads- och affärsstrategi, management och affärsutveckling.

— Jag har genom hela mitt yrkesliv arbetat med förändring och utveckling i olika former. Mestadels inom ekonomi, HR, ledningsarbete och styrelseuppdrag. Jag har skaffat mig stor erfarenhet kring värdet av starka företagskulturer och möjligheten som finns i att låta människor ta eget ansvar. Jag har också erfarenhet kring att arbeta i tillväxtbolag och alla de utmaningar som det innebär.

Man märker snabbt Helenes passion och engagemang när hon berättar att hon drivs av förändring, utveckling och att kunna skapa förbättringar vad hon än jobbar med. Och det är alltid mötet mellan människorna som driver på förändringsarbetet.

— Människor är min största drivkraft och genom mötet med andra hämtar jag min energi. Jag tror starkt på mötet mellan oliktänkande; gärna från olika uppväxt, utbildning, kultur, etnicitet och kunskap. Det är i det mötet jag tror att de största och viktigaste förändringarna och lösningarna kan uppstå. Att möta unga människor med nya perspektiv ger mig otroligt mycket kunskap och gör mig till en bättre ledare och människa. Jag tror och vet att jag också har mycket att tillföra den yngre generationen.

Helene säger att hon verkligen ser fram mot juryarbetet i The Brewhouse Award och att hon tar med sig insikten att mötet och utbytet mellan människor, med olika kunskaper och erfarenheter, ger insikter som kan leda till nya erfarenheter och lösningar på problem och utmaningar.

— Att få förtroendet att vara med i juryn för The Brewhouse Award är jätteinspirerande. Jag hoppas och tror att jag genom mitt deltagande kan bidra med erfarenhet kring vad som kan skapa förändring och vad som kan bli en bra affär. Jag ser det också som en kunskapskälla att få möjligheten att ta del av nytänkande människors idéer.

Läs mer om The Brewhouse Award här!

• Arbetsmiljö