Säsongens råvaror i fokus när Beat och Brewhouse samarbetar

För femte året i rad är Beat Restaurant samarbetspartner till The Brewhouse Award och finalgalan 31 januari. Ett samarbete som sätter fokus på hållbarhet och de globala målen.

– Tillsammans med Brewhouse strävar vi efter att hitta vägar för hållbarhet som går att applicera i vår verksamhet. Vi lyfter blicken, tittar framåt och fokuserar på att hitta innovativa idéer för att möta de globala målen, säger Åsa Tidén som driver Beat Restaurang på Brewhouse.

– I vår restaurangverksamhet får vi alltid över mat både från luncherna och de event vi har i Brewhouse Arena. För att göra något åt allt svinn inledde vi under hösten ett samarbete med Reningsborg som varje vecka hämtar mat som annars hade slängts. Idag kommer den till nytta istället vilket gör alla glada.

Säsongens smaker

I år väljer Beat att bjuda The Brewhouse Awards galagäster på en vegansk bowl gjord på säsongens råvaror och smaker. På frågan om varför Åsa tycker att det är viktigt att vara med som samarbetspartner till The Brewhouse Award är det entreprenörskap och företagande som nämns.

– Att lyfta innovation och entreprenörskap tycker jag är ryggraden i Brewhouse verksamhet. Vi har funnits på Brewhouse sedan starten 2004 och har sett The Brewhouse Award växa fram till vad det är idag. Det är en självklarhet att vi ska vara med och stötta entreprenörskap och nya idéer både nu och i framtiden. Att få hjälp och stöttning är oerhört viktigt för att entreprenörer ska kunna förverkliga sina drömmar och idéer.

– Jag har varit egen företagare hela mitt liv både i med och motgångar. Att starta upp ett nytt företag är både spännande och krävande men samtidigt så himla roligt. Det är viktigt att se motgångar som möjligheter till att hitta nya vägar till framgång. När man tycker det är som motigast måste man lyfta blicken och se bortom hindret. säger Åsa Tidén.

FAKTA OM RENINGSBORG

Reningsborg är också samarbetspartner till årets The Brewhouse Award och är en förening vars ändamål är att hjälpa och stödja människor i svåra situationer genom att bland annat starta och stödja verksamheter som genererar arbete. Reningsborg arbetar även med förebyggande insatser som motverkar hemlöshet, arbetslöshet, drogberoende, fattigdom och svält.

LÄNKAR

RENINGSBORG

BEAT RESTAURANT

THE BREWHOUSE AWARD

I en tegelgul trettiotalsfabrik i centrala Göteborg ligger Kulturfabriken Brewhouse. Vi bidrar till ett bredare och attraktivare näringslivsklimat, större genrebredd inom kulturområdet och gränsöverskridande möten. Vårt mål är att Västsverige skall bli ett kreativt, konstnärligt och entreprenöriellt nav i Sverige!