Briab goes 031

Briab har sedan länge medverkat i projekt runt om i Västragötalandsregionen. Med stor glädje kan vi nu presentera nyheten att vi stärker vår lokala närvaro i området genom att starta upp Briabs Göteborgskontor!

Detta innebär att vi kommer att kunna arbeta ännu närmare våra duktiga och spännande kunder i regionen. Ansvarig för kontoret blir Oskar Ekberg som kommer direkt från Proak Brandkonsult AB och innan dess produkt- och säkerhetskoncernen Stanley. Som brandingenjör blir brandskyddsprojektering en naturlig del av kontorets verksamhet men utifrån sin tidigare erfarenhet har Oskar också stor kunskap av ett förvaltningsbaserat synsätt på risker och brandskydd. Det är framförallt Briabs mer holistiska erbjudande som Oskar ser fram emot att arbeta med:
”Briabs vision är att nå och överträffa sina kunders mål. Målet och vägen dit varierar beroende på typ av projekt. Lösningarna måste fokusera på att vara praktiskt genomförbara och resultera i att kunden uppnår en accepterad och verifierad skyddsnivå som fungerar över tid. Med projektriskhantering kan vi tillsammans med våra kunder se till att projektet går i mål exempelvis på rätt slutdatum och med rätt budget. Det som är spännande är att Briab genom detta väger in betydligt fler faktorer än bara brand när man talar om riskhantering. Tillsammans skall vi leda våra kunder till rätt sida risk”, avslutar Oskar.

Briab finns på Törvedsgatan 8, skicka ett mail eller slå en signal till Oskar om du vill bolla idéer om hur du kan nå och överträffa dina mål ännu bättre.

Oskar Ekberg, Brandingenjör & Civilingenjör i riskhantering
E-post oskar.ekberg@briab.se
Direkt 070-565 69 13

Briab erbjuder konsulttjänster i form av expertkompetens inom brandskyddsteknisk projektering, riskhantering, brandfarlig vara och systematiskt brandskyddsarbete. Företaget arbetar vidsträckt med utformning av brandsäkra byggnadskonstruktioner och riskhänsyn i verksamheter eller samhällsplanering.