Bridgestone fortsätter att sponsra Världscupen i alpin skidåkning

Bridgestone Europe har meddelat att man kommer att fortsätta att sponsra Audi FIS Alpine Ski World Cup säsongen 2012/2013. Stark mediabevakning, företagspaket och lokala marknadsföringsaktiviteter i samband med tävlingarna har hjälpt Bridgestone att marknadsföra sitt sortiment av högklassiga vinterdäck i Europa.

Bridgestone kommer att vara en huvudpartner för 35 tävlingar i Världscupen för alpin skidåkning i åtta europeiska länder - Österrike, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Slovenien, Sverige och Schweiz – med början i oktober 2012.

Liksom den föregående säsongen kommer Bridgestone att utöka sitt sponsringspaket på starthytter, slalomportar och deltagarnas tröjor samt reklamskyltar utmed banorna och lokala marknadsföringsprogram.
"Förutom att sponsringen av Världscupen i alpin skidåkning utökats har Bridgestones växande sortiment av vinterdäck stärkts ytterligare”, säger Tomohiro Fukuda, Senior Vice-President, Sales and Marketing, Bridgestone Europe.

Resultatet från Bridgestones första säsong i Världscupen för alpin skidåkning har överträffat förväntningarna inom mediabevakning, affärsmöjligheter samt marknadsföringsaktiviteter, vilket ger Bridgestones utbud av vinterdäck större inverkan.

"Detta samarbete har byggt ett tydligt samband mellan hög prestanda inom alpin skidåkning och Bridgestones vinterdäck", säger Tomohiro Fukuda. "Denna dynamiska sport visar samma prestandanivå som hos våra produkter: kontroll, balans, säkerhet och grepp."