BRIDGESTONE IMPLEMENTERAR NY ORGANISATIONSSTRUKTUR PÅ DEN SVENSKA MARKNADEN

PETER HAMMARSTROM BLIR NY SVERIGECHEF

Bridgestone, världens största däck- och gummi producent, utökar vår centrala region den 1 juli. Länderna Danmark, Finland, Norge och Sverige, som hittills har varit en del av norra regionen , kommer nu att nu rapportera till Centrala Regionen, som för närvarande består av DACH-länderna (Tyskland, Österrike, Schweiz). Den nya organisationsstrukturen kommer att göra det möjligt för dessa marknader att befästa den befintliga erfarenheten på marknader som Schweiz och Österrike med liknande säsongsbehov samt effektivisera digitala processer och tjänster för att leverera en överlägsen och skräddarsydd kundupplevelse.

För att effektivt genomföra dessa steg utser Bridgestone en mångårig medarbetare och stor expert på den svenska däckmarknaden, Peter Hammarstrom, som Sverigechef från och med den 1 juli och framåt. Peter Hammarstrom har många års erfarenhet inom olika positioner inom försäljning, marknadsföring och övrig verksamhet. Han har arbetat för Bridgestone sedan 1991, senast i egenskap av Försäljningsdirektör TBR OE. I sin nya roll kommer han att rapportera till Christian Mühlhäuser som kommer att fortsätta i sin funktion som VD Centrala Regionen.

Bridgestone Centrala Region är en viktig del av Bridgestone EMEA. Riccardo Cichi, Chief Sales Officer Bridgestone EMEA, förklarar: "För att möta behoven av en föränderlig värld, utvecklas Bridgestone EMEA från en premium däckproducent till ledande inom mobila lösningar. Integrationen av vår nordiska region tillCentrala Regionen följer vårt totala fokus på kundservice. Vår centrala region består redan av länder som i stor utsträckning formas av säsongsmässiga förändringar, precis som de skandinaviska länderna. Vi är därför övertygade om att vi i denna konstellation kan utnyttja vår expertis och erfarenhet på bästa sätt för att framgångsrikt skapa en starkare marknadsstrategi samt en skräddarsydd försäljningsstrategi som ligger mycket nära kunden. "

Riccardo Cichi

Peter Hammarström

Peter Hammarstrom

Medieinformation:

Kontakt: Jesper Pettersson Marknadschef 0730502050 eller

Peter Hammarström Sverigechef 070 664 20 50

• Motorsport

• bridgestone

Om Bridgestone i Europa, Mellanöstern och Afrika

Om Bridgestone i Europa, Mellanöstern och Afrika Vi är EMEA: s verksamhet i världens största däck- och gummibolag. Under nästan 90 år har vi förtroende för att få människor och varor där de behöver gå så bekvämt som möjligt utan avbrott. Det är lika sant idag som någonsin och betyder att vi är betrodda var det är viktigast: var fordonet möter vägen. Vi är strålande kemister, ingenjörer och datavetenskapare med några av Europas mest avancerade fabriker och världsledande teknik. Vi är kompromisslöst fokuserade på att ge verkliga lösningar på de verkliga problemen som förare möter på vägen varje dag. Vi håller dem på vägen, oavsett vad.

For more information about Bridgestone in EMEA, please visit www.bridgestone.eu and www.bridgestonenewsroom.eu. Follow us on Facebook, Instagram,YouTube, Twitter and LinkedIn.