Firestone lanserar sitt första RFT-däck

Firestone har lanserat Firehawk SZ90μ RFT* för eftermarknaden, Firestones första däck med RFT-teknologi i Europa. Däckets förstärkta sidoväggar gör att föraren kan fortsätta köra trots punktering.

Firehawk SZ90μ RFT* kommer att tilltala värdeorienterade förare med bilar som ursprungligen varit försedda med RFT-däck, som nu behöver nya ersättningsdäck. SZ90μ RFT* ska attrahera nya kunder inom segmentet och komplettera Firestones befintliga sortiment av Firehawk SZ90μ, touringdäcket TZ300α och det mångsidiga Multihawk.

"Nya Firehawk SZ90μ RFT* gör det möjligt för företaget att öka sin marknadsandel inom RFT- segmentet", säger Tomio Fukuzumi, Director Consumer Products, Bridgestone Europe.

RFT-teknologi har lagts till det befintliga däcket Firehawk SZ90μ som har byggt upp ett grundmurat rykte för sin väl avvägda prestanda på vått och torrt. Den förstärkta konstruktionen av sidoväggen innebär att nya Firehawk SZ90μ RFT* nu tillför extra säkerhet och bekvämlighet till sina egenskaper förutom utmärkt kvalitet till ett fördelaktigt pris.

Finns tillgängligt från och med nu över hela Europa i 6 dimensioner för 16- till 18-tum, 40 till 55-profil.

För mer information, besök www.firestone.eu.

* RFT: Run Flat Technology