Nyhet -

Korrigerad bokningslänk - Örn & Sälsafari med briggen Tre Kronor - Segla för Östersjön!

Tag chansen att uppleva Stockholms skärgård från den vackra briggen Tre Kronor af Stockholm! I oktober är förutsättningarna som allra bäst för riktigt fin segling och att få se örn och säl. Följ med oss ut och segla så ger vi dig en upplevelse att berätta om! Med din bokning stödjer du samtidigt arbetet för Östersjöns miljö.

Vi ger oss ut en hel dag i ytterskärgården på spaning efter örn och säl. Kombinationen Tre Kronor och Stockholms skärgård på hösten är oslagbar! Vi har havet för oss själva och det är också nu som segelvindarna är som bäst. Under seglingen är alla välkomna att vara med i arbetet. Inga förkunskaper krävs. Besättningen visar och berättar så att alla som vill kan vara med.

Seglingarna sker mellan den 7 och 27 oktober och vi utgår antingen från Stavsnäs eller Nynäshamn.

På heldagsseglingarna kl.10:00-17:00 återvänder vi till utgångshamnen efter avslutad segling och på seglingarna med övernattning startar vi på den ena orten och avslutar på den andra.

Heldagssegling 1750 kr och segling med övernattning 3250 kr. Måltider ingår i priset på alla seglingar.

Medlem i Föreningen Briggen Tre Kronor (kostnad 300 kr/år) har rabatt.

Boka din segling här. (Vi fick en bugg i systemet och länken var inte komplett vid förra utskicket).

Välkommen till en unik segling i Stockholms skärgård!