Vernissage med Stig Fyring hos Briggen Tre Kronor

Stig Fyring, känd för sina vackra akvareller från skärgården och de fina porträtten av våra seglande kulturskatter ställer ut en ny kollektion i Kolskjulet hos Briggen Tre Kronor på Kastellholmen.

Det rör sig om tio oljemålningar av den nybyggda briggen Tre Kronor af Stockholm som målats på segelduk som en gång suttit på den kända barken Sea Cloud II.

Tillsammans med oljemålningarna visas också en rad litografier och akvareller samt några målningar gjorda på förhydningsplåtar av koppar.

Vernissaget går av stapeln söndag den 18 mars kl 12-17 och därefter kommer målningarna att visas efter tidsbokning samt under söndagar kl 12-16.

Plats Kolskjulet, Örlogsvägen 11 på Kastellholmen

För mer information och bokning av visning kontakta Sture Haglund på 070-422 78 19 eller sture.haglund@briggentrekronor.se

• Konst

• vernissage
  • sea
  • Stig Fyring

Briggen Tre Kronor AB verkar som en ambassadör för Östersjöregionen, med fokus på hållbarhetsfrågor. Vi arbetar med att främja Östersjöns miljö och utveckla unga människors samverkan och ledarskap. Verksamheten har utvecklats till en uppskattad kommunikationsplattform för näringsliv, politiker och organisationer. Almedalen, Volvo Ocean Race i Stockholm, The Tall Ships´ Races i Östersjön, ministermötet om EU:s Östersjöstrategi, Scarlet Sails i S:t Petersburg samt ett antal anlöp i hamnar längs den svenska ostkusten och i länderna runt Östersjön är några exempel på framgångsrika möten och evenemang.

Fartyget Tre Kronor af Stockholm sjösattes 2005 och genomförde sin jungfrusegling 2008, och har av internationell expertis bedömts vara ett av de mest välbyggda träfartygen i världen. Kronprinsessan Victoria är fartygets gudmor.