Med Briggs & Strattons nya inverter har du alltid tillgång ström

Briggs & Strattons lanserar en kraftfull portabel inverter, P3000, utrustad med två stycken 220 voltsuttag (16 ampere), ett USB-uttag och ett 12 voltsuttag. Nya P3000 är en perfekt kompis på sommarstället när förlängningssladden inte räcker till eller vid ett tillfälligt strömavbrott för att rädda maten i kyl och frys. Men den kan också bidra med både lyx och hjälp på campingresan.

Briggs & Stratton P3000 är utrustad med en display som i procent visar såväl strömförbrukning som hur mycket mer den klarar att belastas. Utöver att vara en hjälpreda när sladdar inte räcker till eller när huset plötsligt blir svart vid ett strömavbrott kan datorer och telefoner laddas på campingresan. Samma gäller bilen, den laddas enkelt när ljusen stått på över natten och alla hjälpsamma grannar är bortresta.

– Drifttiden är hela 10 timmar och ljudnivån är så låg som 58 decibel när P3000 belastas med 25 procent, en ganska normal belastningsgrad, säger Martin Johansson, marketing manager på Briggs & Stratton i Skandinavien.

Som en pratstund kompisar emellan
50 decibel motsvarar ljudnivån i ett kontorslandskap och 60 decibel motsvarar ett samtal vänner emellan.

–Risken att du stör dina grannar när du kör din P3000 är nästan obefintlig, säger Martin Johansson.

Enheten har rejäla hjul och ett ordentligt teleskophandtag för enkel transport och hantering. P3000 är utrustad med en 171 kubiks Briggs & Strattonmotor och ger 3 kW under kortare perioder och ger 2,6 kW kontinuerligt. Vikten är 38 kilo och tanken rymmer 5,6 liter.

För frågor kontakta:
Martin Johansson
Marketing manager
E-post: johansson.martin@basco.com

• trädgård
  • motorer
  • inverter
  • briggs & stratton

Briggs & Stratton är världens största tillverkare av luftkylda bensinmotorer för utomhusmaskiner. Huvudkontoret ligger i Milwaukee, USA. Företaget designar, tillverkar, marknadsför, och tillhandahåller service för dessa produkter åt tillverkare (OEMs) världen över. Mer information finns på www.briggsandstratton.se