Pressmeddelande -

BRILLIANTIQ LANSERAR ’SWEDISH LEGENDS’ – UNIKT VÄXTBASERAT KOSTTILLSKOTT I TUGGUMMIFORMAT.

Lanseringen sker tillsammans med sportlegendarerna Anders Svensson och Emma Igelström.

– 'Våra patenterade funktionstuggummin är en stor nyhet inom både sportnutrition och tuggummimarknaden. Den unika kombinationen av vitaminer, mineraler och aminosyror är speciellt komponerad för den som lever ett aktivt liv, tränar och tänker på sin hälsa. Och vi valde tuggummiformat eftersom det då snabbast och effektivast tas upp av kroppen', säger Roger Peterson, grundare till nutrition och biohackingföretaget BrilliantIQ som tagit fram ”Swedish Legends”.

– 'Vi är glada att kunna lansera vårt funktionstuggummi med Emma och Anders som presterat så enormt inom idrotten och inspirerat på så många nivåer. Vi hoppas att Emma och Anders – två tvättäkta ”svenska legendarer” – nu kan visa vägen för ett nytt sätt att ta hand om sin kropp’, säger Ivan Luksic säljdirektör.

Anders Svensson är Sveriges meste landskampsman i fotboll och ständigt aktuell i olika mediesammanhang:
– 'Jag är hedrad och glad över att få pryda Swedish Legends tuggummipåsar. Mint/lakrits-kombon smakar inte bara gott utan jag känner en boost några minuter efter jag tuggar dem. Skoj att vara en del av teamet'.

Emma Igelström, femfaldig världsmästarinna i simning och en riktig träningsprofil:
– 'Ända sedan tiden som aktiv vet jag att små detaljer avgör, ofta genom rätt kost och näringsämnen. Därför är det så kul att få fronta ett eget tuggummi som jag verkligen tror på. Jag blir pigg av Swedish Legends-tuggummin och smaken mint och lakrits är grym'.

Swedish Legends innehåller 10 vitaminer, 85 mineraler och 13 aminosyror som kommer från växter och svampar som tex shilajit, lions mane och siberisk ginseng och är patentskyddat. Det finns att köpa på swedishlegends.com och brilliantiq.se. Finns hos utvalda ICA-handlare och ATG-ombud.

För kontakt:

annika@brilliantiq.se marknadschef
+46 738 204734

ivan@swedishlegends.com säljdirektör

Om företaget BrilliantIQ AB
Vi tillhandahåller ett unikt, patenterat, organiskt växt- och svampbaserat kosttillskott och en ny sportnutrition i tuggummiformat. Tuggummin vars egenskaper är komponerade för att effektivt ladda kroppens energidepåer och stärka den inre mentala balansen för att maximalt prestera i krävande situationer.
Swedish Legends har en unik komposition av 15 naturliga, aktiva ämnen som bygger på synergier, där varje växtbaserad substans specifika och unika förutsättning har analyserats på djupet så att kompositionens helhet ska ge kroppen en maximal effekt och prestanda vid hård träning. Kosttillskottet har dessutom en unik ny kallpressad tillverkningsprocess utan uppvärmning av gummibasen, vilket bibehåller de känsliga växtbaserade ämnena och vitaminernas effekt och funktion intakt som annars förstörs vid uppvärmning.

Läs mer på www.brilliantiq.se eller www.swedishlegends.com

Pressmaterial och bilder: https://drive.google.com/drive/folders/1WohxwK_z8JZ8AiXgUKlKfZuQfEQrbI3l?usp=sharing

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Vi tillhandahåller unika, patenterat, organiskt växt- och svampbaserade kosttillskott i tuggummiformat. Tuggummin vars egenskaper är komponerade för att effektivt ladda kroppens energidepåer och stärka den inre mentala balansen för att maximalt prestera i krävande situationer, och där varje ämne är noggrant utvalt för att i samverkan med varandra ge bästa möjliga effekt. De är organiska, vegan, biologiskt nedbrytbara med en naturlig gummibas.