Brion Installation & Service Brion etablerar i Lidköping

Brion Installation & Service Brion etablerar i Lidköping

Brion Installation & Service fortsätter expansionen och nu etablerar vi i Skaraborg med Lidköping som huvudort. Vd för den nya satsningen blir Niclas Nyberg. Niclas har en lång erfarenhet inom installationsbranschen och kommer senast från en position som avdelningschef på en av de rikstäckande installatörerna i Sverige.

Tanken är att Niclas kommer att starta upp Brions nya elbolag med fokus på service och entreprenader. Bolaget kommer ha ett stort upptagningsområde med Lidköping, Skaraborg, Trollhättan och Uddevalla i fokus. Målet är att etablera ett antal kontor i Skaraborgsområdet med elinriktning.

Niclas kommer att börja sin tjänst som vd efter årsskiftet, fram till Niclas börjar är Johan Wennberg på Brion ansvarig för etablering och framdrift.

”Vi är väldigt nöja på Brion med att kunna anställa Niclas som vd för vår el-satsning i Lidköping och Skaraborgsområdet. Niclas har rätt erfarenhet, rätt driv och rätt visioner för vad han vill åstadkomma med bolaget. Han har även värderingar och en personlighet som passar väl in med övriga i Brions ledning vilket är minst lika viktigt som kompetens och driv. Bolagsbyggandet är ett lagarbete i en gemensam och stark kultur. Det skall bli spännande att få jobba ihop med Niclas.” säger Anders Bådholm på Brion.

Frågor angående etableringen i Lidköping besvaras av Anders Bådholm

Email: anders.badholm@brion.online

Brion är ett installations- och serviceföretag som fokuserar på rör, ventilation, el och energi/teknisk drift. Bolaget startades i Göteborg 2017 av väletablerade personer i installationsbranschen, som såg stora möjligheter att tillsammans utveckla och erbjuda tjänster inom VVS och fastighetsteknik där alla processer fokuserar på kundnyttan. Brion Invest är moderbolaget och verksamheten bedrivs i dotterbolagen.