foto Skanska

Brion utför Vs installationer för Skanska på bostadsprojektet Abborren

Brion VS Skåne har skrivit avtal med Skanska om att utföra Vs installationerna till bostadsprojektet Abborren. Projektet är en totalentreprenad med en volym på ca 16 miljoner och kommer starta omgående med projektering. Projekteringen utförs internt i Brion koncernen där Brion Teknik är Vs konstruktör. Byggherre är Rixbyggen.

Projektet kommer omfatta 1 tjänsteman och ca 4 montörer. Byggstart är Q1 2021 och sista inflyttning sker under våren 2024.

Projektet är en Bostadsrättsförening och består av 4 st huskroppar med en total yta på 22.000m2 uppdelade på 182 lägenheter. Projektet är uppdelat i etapper för varje huskropp där Hus 1-3 är 8 våningar och hus 4 är 4 våningar högt.

”Vi fortsätter att ta relativt stora entreprenader i Malmö och det känns riktigt bra att vi som relativt nystartat bolag för förtroendet att utföra Vs entreprenaden på Abborren åt Skanska. Orderboken har fyllts på bra den senaste tiden och vi kommer behöva öka personalstyrkan under vår och höst.” Säger Jonas Andersson på Brion Vs Skåne

Frågor angående projektet besvaras av Jonas Andersson

Email: jonas.andersson@brion.online

Brion är ett nystartat installations- och serviceföretag som fokuserar på rör, ventilation och solenergi. Bolaget startades i Göteborg 2017 av väletablerade personer i installationsbranschen, som såg stora möjligheter att tillsammans utveckla och erbjuda tjänster inom VVS och fastighetsteknik där alla processer fokuserar på kundnyttan. Brion Invest är moderbolaget och verksamheten bedrivs i dotterbolagen.