Dubbel immunterapi visar lovande resultat för patienter med spridd tjock- och ändtarmscancer

Kombinationen Opdivo och Yervoy, har visat sig vara mer effektiv än cellgiftsbehandling för att bromsa sjukdomsutvecklingen hos patienter med en viss typ av spridd tjock- och ändtarmscancer. Detta är resultatet av en stor internationell fas3 studie som presenterats den 20 januari vid årets ASCO GI, American Society of Clinical Oncology symposium för gastrointestinal cancer

Läs BMS globalt pressmeddelande:

Bristol Myers Squibb är ett globalt biopharmaföretag som verkar för att upptäcka, utveckla och leverera innovativa mediciner som hjälper patienter att övervinna allvarliga sjukdomar. För mer information se www.bms.com/se. Följ oss på LinkedIn #BMSSverige och X (tidigare Twitter) @BMSSverige