Förbättrad överlevnad med Opdivo i kombination med Yervoy hos patienter med avancerad levercellscancer

Kombinationen av immunterapierna Opdivo (nivolumab) och Yervoy (ipilimumab) visade en statistiskt signifikant förbättrad totalöverlevnad, OS, jämfört med prövarens val av sorafenib eller lenvatinib.

I en fördefinierad interimsanalys av Bristol Myers Squibbs studie CheckMate-9DW visades en statistiskt signifikant förbättring av totalöverlevnad när kombinationen av immunterapierna Opdivo (nivolumab) och Yervoy (ipilimumab) jämfördes med prövarens val av sorafenib eller lenvatinib som första linjens behandling vid avancerad levercellscancer. Säkerhetsprofilen för kombinationen av Opdivo och Yervoy låg i linje med tidigare rapporterade data och inga nya säkerhetssignaler har identifierats.

För mer information om Opdivo och Yervoy, se www.fass.se

Bristol Myers Squibb är ett globalt biopharmaföretag som verkar för att upptäcka, utveckla och leverera innovativa mediciner som hjälper patienter att övervinna allvarliga sjukdomar. För mer information se www.bms.com/se. Följ oss på LinkedIn #BMSSverige och X (tidigare Twitter) @BMSSverige