Elever, lärare, Erlandssonare & samarbetspartners omgång två av Lärande Bygg - integration på riktigt!

Lärande Bygg - framgång leder till fortsättning

Efter förra årets framgång i “Lärande Bygg – integration på riktigt” togs beslutet att fortsätta med projektet och starta en ny utbildningsomgång. Precis som i första omgången så genomförs omgång två tillsammans med Eksta Bostads AB, Derome och Ramirent.

Omgång nummer två är igångsatt även det i Kungsbacka, med tio nya elever. Av de som slutförde första utbildningen, har alla nu fått jobb – fyra personer hos Erlandsson Bygg, en hos Derome och en hos Ramirent.

Erlandsson för dialoger med flera andra kommuner och hoppas kunna starta upp på flera orter inom kort.

Utbildningen pågår under 2018-2019, och är förlagd på arbetsplats med minst 70% av tiden. Utbildningen, som även erbjuder språkstöd, ger goda möjligheter till arbete inom branschen eller till att studera vidare. För att säkra framtida kompetens behöver attraktionskraften till byggbranschen stimuleras.

Lärande bygg - byggprojekt som integrerar