Fotograf: Glenn T Unger

BRIXLY blir partner till Specialvarvet

Sponsring är en viktig del av vårt sociala ansvar och hållbarhetsarbete. Nu utökar vi vårt åtagande genom att bli partner till Specialvarvet.

– Människan står i centrum för oss i allt det vi gör och därför är det är självklart för oss att även bli en del av Specialvarvet och bidra till den inkluderande glädje och gemenskap som genomsyrar loppet där alla är vinnare, säger Brixlys vd Markus Brink.

Specialvarvet är ett lopp med fokus på glädje och delaktighet där alla som deltar vinner första pris. Varvet har blivit den stora höjdpunkten under året för många barn, ungdomar och vuxna med funktionsvariationer. Stämningen är magisk med skrattande och leende människor som fyller Slottsskogen.

– BRIXLY är ett företag som hela tiden sätter individen i fokus och tack vare vårt nya samarbete får vi ännu bättre möjligheter att göra Specialvarvet till en löparfest och skapa minnen för livet för såväl deltagare som publik, säger Martin Bergman, förbundschef för Göteborgs Friidrottsförbund och vd för Göteborgsvarvet.

Göteborgsvarvet - Sveriges största löparfest
Göteborgsvarvet arrangeras av Göteborgs Friidrottsförbund till förmån för friidrottsverksamheten i regionen. Cirka 4 000 funktionärer är engagerade. Överskottet går direkt tillbaka till idrottsrörelsen för att investeras i föreningarnas ungdomsverksamhet och driften av träningsanläggningen Friidrottens Hus.

Göteborgs Friidrottsförbunds syfte är att säkerställa bredd och spets för friidrott inom distriktet genom att tillgodose träning för aktiva, utbildning för tränare och en ändamålsenlig miljö för träning, tävling och utveckling. Göteborgs Friidrottsförbund består av 15 ägarföreningar som tillsammans äger och driver Friidrottens hus som är centrum för friidrottsträning och tävling i Göteborg under vinterhalvåret.

Om BRIXLY
Brixly AB är ett av de ledande byggentreprenadföretagen i västra Sverige med verksamhet från Strömstad till Halmstad, från Småland upp till Värmland och Örebro. Företaget har ett brett erbjudande inom bland annat byggentreprenad, bygg- och skadeservice samt projektutveckling. Bolaget omsätter drygt 2,2 miljarder kronor och har nära 600 anställda (2019). Brixly har ett stort samhällsengagemang, främst inom barn- och ungdomsidrotten och arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald i branschen.

Vårt namn är nytt men vår verksamhet sträcker sig sjuttio år tillbaka. Till Brixly tar vi med oss alla erfarenheter och det kunnande och förtroende vi byggt upp under åren. Vår drivkraft har alltid varit att vara en lokal, ansvarsfull partner som bygger och underhåller trygga samhällen och hållbara livsmiljöer - där människor och företag kan leva, utvecklas och frodas. Och den drivkraften formar vår resa framåt!

Man skulle kunna säga att allt är nytt och att inget har förändrats. Brixly arbetar över samma geografiska område som vi gjort tidigare, vi har samma organisationsnummer och vi har samma handplockade samarbetspartners med oss på resan. Och framförallt, vi har med oss våra fantastiska medarbetare, vårt urstarka lag; gruppen för vår framgång och som gör det vi gör möjligt!

Varmt välkommen att ta kontakt med oss. Du hittar all kontaktinformation här på sidan. Våra telefonnummer är desamma. Den enda skillnaden mot förut är hur vi svarar:

Välkommen till Brixly!

Markus Brink