Brixly – stolt partner till West Pride 2023

Brixly – stolt partner till West Pride 2023

Det västsvenska byggföretaget Brixly tar ytterligare ansvar för det goda och inkluderande samhället. 2023 finns de – som enda företag i sin bransch – med som stolt partner till West Pride.

– Det är en rörelse som verkar för en jämlik värld och ett Sverige fritt från fördomar och trakasserier. Det är helt i linje med våra värderingar, säger Markus Brink, vd på Brixly.

5–11 juni arrangeras West Pride 2023. Årets upplaga har som tema ”Idrott ur ett HBTQI-perspektiv. Med i det tåg – som blivit den stora symbolen för festivalen – kommer Brixly att vara representerade.

Vd Markus Brink:

– Att temat för året är idrott och fokus på vad föreningslivet har att tillföra i frågor som rör HBTQI, gör givetvis att det känns extra bra att vara en del av West Pride då vi har en stark tro på människor och att människor tillsammans blir starkare, oavsett kön, läggning eller ursprung. Därför är också rollen som partner naturlig för oss; det är en av grundbultarna i vårt varumärke och identitet. Partnerskap är en viktig del av vårt sociala ansvar och hållbarhetsarbete.

Brixly är sedan tidigare med och är partners till ett antal förbund, klubbar och idrotter. Från landslaget i handboll till Löftadalens Dragkampsklubb.

Hos arrangören i sammanhanget finns det naturligtvis en stolthet i att ett av Västsveriges mest framgångsrika företag, som dessutom tydligt värnar och står upp för allas lika värde, vill vara en aktiv del av West Pride.

– Vi välkomnar Brixly som ny Bronspartner till West Pride och ser fram emot ett givande samarbete, som möjliggör Göteborgs färggladaste och stoltaste festival. Partnerskapet bidrar även till att stärka HBTQI-personers rättigheter, genom West Prides breda HBTQI-utbildningsarbete, säger Tasso Stafilidis, verksamhetschef för West Pride.

För mer information:
Markus Brink, VD Brixly
Markus.Brink@brixly.se

Naida Izič, West Pride
naida@westpride.se

Vi har ett starkt och brett erbjudande och den mesta och bästa lokala närvaron av alla byggbolag på vår marknad. Det ger en närhet, långsiktighet och trygghet för våra kunder och samarbetspartners.

Trygghet och långsiktighet är också viktigt i vår strävan att vara branschens bästa arbetsgivare. Vi sätter en ära i att arbeta med egen fastanställd personal, våra Brixare. Deras engagemang, laganda och ansvarskänsla gör att vi kan hålla en hög och jämn kvalitetsnivå över tid.

Vi sätter människan främst. Alltid. Oavsett om det handlar om våra kunder, de som bor och jobbar i de hus och fastigheter vi bygger, om Brixarna, de vi sponsrar eller de som går våra utbildningar. Människan och laget, inget är viktigare än det. Därför är vårt viktigaste budskap:

Vi bygger för människor.

Varmt välkommen att ta kontakt med oss. Du hittar all kontaktinformation här på sidan.

Välkommen till Brixly!

Markus Brink