Erlandsson bygger åt Väsbyhem

Erlandsson bygger åt Väsbyhem

Kvarteren ligger inom Fyrklövern som är det största bostadsbyggnadsprojektet i Upplands Väsby på trettio år. Projektet utförs i en samverkansentreprenad och omfattar 125st hyresrätter, 120st garageplatser och en förskola för 80 barn. Byggnaderna uppförs med ett fokus på hållbarhet och livscykelperspektiv och ska Svanenmärkas.
Det uppskattade ordervärdet är 350 miljoner och projektet beräknas vara färdigställt i sin helhet under våren 2021.

– Vi är mycket glada över att Väsbyhem har valt oss som samarbetspart i detta projekt. Genom att Erlandsson är med i tidigt skede kan vi säkerställa bra och hållbara bostäder till låga produktionskostnader, säger ansvarig affärsområdeschef Mattias Holm I det här sättet att arbeta tar vi tillvara allas kompetenser redan från start och kan skapa bättre projekt utifrån varje projekts unika förutsättningar. Det första spadtaget som signalerar starten för bygget och samarbetet togs den 14 juni av Mathias Bohman, kommunstyrelsens ordförande, Amra Barlov Lindqvist, VD AB Väsbyhem och Mattias Holm, Affärsområdeschef Erlandsson Bygg.

Regioner

Det finns tre nyckelord som mer än något annat kännetecknar framgångsrika företag inom byggbranschen idag: kunnande, förtroende och effektivitet. För oss inom Erlandsson Bygg AB är det där något som sitter i ryggmärgen sedan generationer tillbaka. Vi vet att det bara är kundens framgång som är vår framgång.

Vår verksamhet består av samverkansentreprenader, traditionella byggentreprenader och byggservice som om- och nybyggnader med total- och generalentreprenader. Våra kunder finns inom stat, kommun, försäkringsbolag och privata fastighetsägare.

Kontakt:

Erik Åredal, VD Erlandsson Bygg Stockholm