Jonathan Klein, VD på Brocc

BROCC Holding AB genomför strategiskt förvärv av GCC Capital AB

Förvärvet är en del av BROCC’s tillväxtstrategi och gör det möjligt att även erbjuda sparkonton samt ger ett fotfäste i den finska marknaden. Förvärvet innebär även att BROCC når en total lånevolym om 1,5 miljarder kronor och kommer att främja fortsatt hög tillväxt med lägre finansieringskostnader.

-Förvärvet innebär att vi kan växa snabbare till en lägre kostnad och är en viktig pusselbit i BROCC’s tillväxtstrategi. Vi har som ambition att fortsätta utveckla användarvänliga finansiella tjänster som möter kundernas behov. Vi får också en ingång på den spännande finska marknaden vilket länge varit en del av planen, säger Jonathan Klein, vd på BROCC AB.

BROCC AB har sedan 2014 investerat i en egenutvecklad automatiserad molnbaserad plattform för kredithantering och betaltjänster. Förvärvet medför att BROCC’s tekniska plattform nu utvidgas att även stödja verksamhet med tillstånd att bedriva bank- och finansieringsrörelse. Plattformens skalbarhet gör det möjligt att hantera en stark volymtillväxt med hög effektivitet och låga kostnader.

-Vi har haft en stark tillväxt på affärsvolymerna det gångna året och vi ser att utvecklingen håller i sig. Med tillgång till marknaden för sparkonton förstärker vi vår kapacitet att konkurrera med pris vilket förbättrar vårt erbjudande. Det ökar vår totala konkurrensförmåga mot etablerade aktörer ytterligare, säger Jonathan Klein.

För mer information, vänligen kontakta:

Namn: Jonathan Klein

E-post: jks@brocc.se

Om BROCC

BROCC är ett svenskägt företag lanserat 2016. Vi är en innovativ digital marknadsplats där konsumenter få direkt access till användarvänliga och rättvist prissatta tjänster utan dyra mellanhänder. Vi erbjuder en enkel, trygg och smart lösning som skapar bättre och mer rättvisa villkor. Möjligheten att kunna utmana, omfördela och därmed ge bättre villkor till alla är det som driver BROCC och oss som jobbar här. Vi vill vara en förebild för ansvarsfullt företagande, konsekvent agerande och rättvis behandling av alla våra kunder.

Om GCC Capital

GCC Capital AB etablerades 2010 av svenska entreprenörer och erbjuder kundorienterad, långsiktig och kompetent lease- och kreditgivning till små och medelstora företag, samt blancolån och sparkonton i SEK och EURO till privatpersoner i Sverige och Finland. Bolaget konkurrerar med snabbhet, flexibilitet och hög servicenivå och definieras av ödmjukhet, passion, nyfikenhet och engagemang.

Kategorier

Brocc är ett svenskägt företag lanserat 2016. Vi är en digital marknadsplats där konsumenter kan mötas direkt och utbyta finansiella tjänster utan dyra mellanhänder. Vi erbjuder en enkel, trygg och smart lösning som skapar bättre och mer rättvisa villkor.

Låna och spara smartare

Vårt mål är att skapa en mer rättvis finansbransch. Möjligheten att kunna utmana, omfördela och därmed ge bättre villkor till alla är det som driver Brocc och oss som jobbar här. Vi vill vara en förebild för ansvarsfullt företagande, konsekvent agerande och rättvis behandling av alla våra kunder.

Brocc AB
Biblioteksgatan 8