Björn Dahlman är Brocc's nya CFO.

Brocc rekryterar CFO från Klarna

Brocc fortsätter sin starka tillväxtresa och förstärker teamet med Björn Dahlman, CFO. Björn lämnar Klarna där han senast innehade tjänsten som Senior Pricing Manager.

Rekryteringen av Björn är ett viktigt steg i utvecklingen av Brocc’s organisation som nu har förstärkts för att med en än högre takt kunna utveckla bolagets finansiella processer och erbjudande.

Björn, som arbetat på Klarna i 8 år, har innehaft flera ledande roller inom finans med fokus på analys, ledarskap och processutveckling.

– Det är otroligt spännande att få bli en del av Brocc. Både företaget och branschen är i en väldigt intressant fas och P2P-lending har alla förutsättningar att växa i Sverige, både som investeringsform och som privatlån. Brocc har ett kanonteam på plats, vilket visar sig i en imponerande välbyggd produkt, speciellt med tanke på den tidiga fas som Brocc befinner sig i. Jag hoppas att jag framöver kan bidra med att utveckla Brocc's produkter och att vägleda bolaget och dess investerare med finansiell styrning och rapportering.

Jonathan Klein, VD på Brocc, om rekryteringen;

- Vi är väldigt stolta över rekryteringen av Björn Dahlman som har en bred och tung erfarenhet inom både finans och business intelligence efter sin tid på Klarna. Han kommer in i en spännande tid när vi växer kraftigt och samtidigt utvecklar nya produkter och tjänster. Där kommer Björns erfarenheter att bidra direkt.

Björn Dahlman tillträder tjänsten i början av oktober.

För mer information, vänligen kontakta; Jessica Feinbaum, CMO Brocc

jessica.feinbaum@brocc.se

Kategorier

Brocc är ett svenskägt företag lanserat 2016. Brocc är en digital marknadsplats där konsumenter kan mötas direkt och utbyta finansiella tjänster utan dyra mellanhänder. Brocc är en enkel, trygg och smart lösning som skapar bättre och mer rättvisa villkor. Brocc är registrerat som Betalningsinstitut med tillstånd från Finansinspektionen att förmedla krediter och betalningar.

Låna och spara smartare

Brocc är ett svenskägt företag lanserat 2016. Vi är en digital marknadsplats där konsumenter kan mötas direkt och utbyta finansiella tjänster utan dyra mellanhänder. Vi erbjuder en enkel, trygg och smart lösning som skapar bättre och mer rättvisa villkor.

Vårt mål är att skapa en mer rättvis finansbransch. Möjligheten att kunna utmana, omfördela och därmed ge bättre villkor till alla är det som driver Brocc och oss som jobbar här. Vi vill vara en förebild för ansvarsfullt företagande, konsekvent agerande och rättvis behandling av alla våra kunder.

Brocc AB
Biblioteksgatan 8