Bromma Blocks fortsätter med Föreningspoolen 2024

Bromma Blocks Föreningspool är öppen för ansökan

Förra året lanserade Bromma Blocks en Föreningspool där lokala föreningar kunde ansöka om ekonomiska bidrag som öronmärktes till att främja barns och ungdomars möjligheter att utöva sin idrott eller till hållbarhetsinitiativ inom föreningen. Under 2023 använde föreningar som mottagit bidrag från Föreningspoolen det ekonomiska stödet för olika ändamål, såsom till medlemsavgifter, byggnation av plastis, tävlingsuniformer och löner till ungdomstränare. Dessa åtgärder främjade aktiviteter som engagerade fler barn och ungdomar.

Föreningspoolen har tagits emot med stor positivitet av lokala föreningar och därför försätter Bromma Blocks med Föreningspoolen även 2024. Ansökan är nu öppen och den görs här: https://brommablocks.se/foreningspoolen/

– Förra året startade Bromma Blocks en Föreningspool för att kunna sponsra fler och mindre föreningar som inte har möjlighet att lägga den tid och de resurser som krävs för ett större sponsorskap. Föreningarna har haft möjlighet att ansöka om ett eller flera ekonomiska bidrag som syftar till att främja barns och ungdomars möjligheter att utöva sin idrott eller till hållbarhetsinitiativ inom föreningen, där motprestationen inte har behövt vara särskilt avancerad. Eftersom vi har fått ett positivt mottagande från föreningarna i Bromma med omnejd har vi beslutat att fortsätta med Föreningspoolen även detta år och vi hoppas att många föreningar söker, säger Ann Skärlind, marknadsansvarig på Bromma Blocks.

Bidragen 2023

Alvik Basket:
Bromma Blocks Föreningspool har bidragit i Alvik Baskets förmåga att kontinuerligt utveckla sin barn- och ungdomsverksamhet. Genom detta stöd kan föreningen investera i olika typer av material, vilket är av stor betydelse för verksamheten. Det tillhandahållna materialet kommer att användas under basketträningar samt under de Öppet Hus-evenemang som Alvik Basket arrangerar på fredagskvällar i Stora Mossens Idrottshallar.

Ekerö Judo:
Som en ideell förening strävar Ekerö Judo efter att erbjuda prisvärda medlems- och träningsavgifter. Trots detta möter vissa familjer ekonomiska utmaningar som hindrar deras barn från att delta i sporten. Bromma Blocks Föreningspool har bidragit med 15 000 kronor för att stödja Ekerö Judos inkluderande insatser. Denna donation möjliggör inte bara underhåll och förnyelse av utrustning utan också lån av träningskläder för de som behöver det.

GötaTraneberg IK:
GötaTraneberg IK, en av Sveriges största ungdomshockeyföreningar, har fått stöd från Bromma Blocks Föreningspool för att förbättra sina träningsmöjligheter. Bristen på istider har varit en utmaning, och genom detta bidrag har föreningen kunnat förnya skottrampen med plastis. Detta ger möjlighet till ökad träning av klubbteknik och öppnar upp för användning av skottrampen för alla barn och unga, inte bara föreningens medlemmar.

Järfällagymnasterna:
För Järfällagymnasterna har Bromma Blocks Föreningspool möjliggjort inköp av 10–15 gymnastikdräkter i olika storlekar. Dessa dräkter kommer att erbjudas till gymnaster som inte har ekonomiska möjligheter att köpa egna, vilket i sin tur främjar inkludering och minimerar risken för att barn avstår från tävlingar på grund av ekonomiska hinder.

SASK - Stockholms Allmänna Skridskoklubb:
SASK har engagerat sig i att erbjuda kostnadsfri skridskoträning för barn och tonåringar med flyktingstatus från Ukraina. Bromma Blocks Föreningspool har stöttat SASK genom bidrag till tränarkostnader och förnyelse av låneutrustning. Denna donation möjliggör fortsättningen av träningssatsningen och inkluderar även fysträning under varmare dagar utanför ishallen.

Ängby SK:
Föreningspoolens stöd har möjliggjort för Ängby SK att arrangera kostnadsfria endagars träningar för ungdomar 1–2 gånger per månad under vårterminen. Detta initiativ syftar till att erbjuda utvecklande träning med engagerade ungdomstränare samt att minska ekonomiska hindren genom att tillhandahålla racketar och bollar på plats.

Brommagymnasterna:
Brommagymnasterna har använt bidraget från Bromma Blocks Föreningspool för att finansiera medaljer i samband med märkestagningen för deras träningsgrupper. Detta evenemang främjar föreningskänsla, ger gymnasterna möjlighet att visa upp sina färdigheter inför domare och stärker samarbetet inom gruppen.

Bromma Idrottsförening:
Bromma Idrottsförening står inför utmaningen att möta efterfrågan från omkring 300 aktiva som köar för att bli medlemmar. Med stöd från Bromma Blocks Föreningspool har föreningen kunnat anställa fler junior/ungdomstränare för att öka kapaciteten och därigenom erbjuda fler platser till intresserade ungdomar inför nästa säsong.

All Star Gymnastics:
Genom hjälp från Föreningspoolen kan All Star Gymnastics erbjuda reducerade terminsavgifter med 1000–1500 kr/pojkgymnast för att locka fler pojkar till manlig artistisk gymnastik. Detta initiativ syftar till att bredda föreningens målgrupp och främja jämställdhet inom gymnastiken.

High Five Taekwondo:
Bromma Blocks Föreningspool har bidragit till att High Five Taekwondo kunde förnya sin träning genom att köpa in två elektroniska kampvästar. Denna investering möjliggör realistisk fightträning för föreningens yngre medlemmar och höjer kvaliteten på deras träningsupplevelse.

Ekerö IK
Den sponsrade summan på 15 000 kronor deponeras i fonden "Idrott på lika villkor," som administreras av Ekerö IK och har som mål att göra idrotten tillgänglig för barn och ungdomar vars familjeekonomi begränsar möjligheterna att delta.

Bromma Blocks är en handelsplats intill Bromma flygplats i västra Stockholm bestående av en galleria och retail park som tillsammans erbjuder drygt 80 butiker och restauranger fördelat på 54 000 kvadratmeter. Med 7 miljoner besökare per år omsätter handelsplatsen cirka 2,2 miljarder kronor. De kommande åren planerar Bromma Blocks utöka med 26 000 kvm handel, service och fritidsaktiviteter.

Bromma Blocks ägs av CBRE Global Investors och förvaltas av Newsec Asset Management. Newsec Asset Management är marknadens största aktör inom förvaltning och uthyrning. Newsec förvaltar 11 miljoner kvadratmeter, fördelat på ca 1500 fastigheter i norra Europa. Läs mer på www.newsec.se

För mer information, besök brommablocks.se