Pressmeddelande -

Brother utökar sitt erbjudande inom professionella etikettutskrifter genom samarbete med NiceLabel

Det har just blivit ännu enklare att skapa, spara och skriva ut professionella, tåliga etiketter tack vare Brothers nya samarbete med NiceLabel, en ledande global utvecklare av designprogram och hanteringssystem för etiketter som nyligen gick samman med Loftware. Det nya globala samarbetet är det senaste tillskottet i skrivarjättens växande portfölj för etiketthantering, och kommer att hjälpa användarna att skapa standardiserade etiketter snabbt och effektivt.

Från och med maj 2021 kommer det nya samarbetet att omfatta hela Brothers utbud av etikettutskrifter och ge användarna möjlighet att hantera flera olika typer av etikettutskrifter via en enda plattform.

NiceLabels system för etiketthantering, Label Management System, kan flytta utformning och underhåll i samband med etikettutskrift från IT-avdelningen till företagsanvändarna.

Genom att ge IT- eller företagsanvändarna möjlighet att göra snabbare etikettbyten sparar du tid och ger dina dyrbara IT-resurser mer tid till uppgifter med större mervärde.

Andrew Broadbent, European Product Manager – Speciality Print Solutions på Brother Europe, säger:

– Vi är glada över att tillkännage vårt nya globala samarbete med NiceLabel, som ger våra kunder möjlighet att använda sin termoskrivare från Brother för att förenkla sina märkningsprocesser, tack vare garanterad precision och efterlevnad direkt från den här kraftfulla branschledande programvaran.

– Det här spännande samarbetet kommer även att hjälpa Brother att snabbt utöka vårt erbjudande inom termoskrivare så att vi kan underlätta arbetet för fler kunder globalt.

– Vi är stolta över vårt nya samarbete med Brother och möjligheten att hjälpa fler användare att öka sin utskriftsproduktivitet avsevärt, kommenterar Greg Tanner, VP Alliances på NiceLabel.

– NiceLabels Label Management System innehåller allt de behöver för att digitalisera sina märkningsprocesser och samla alla etikettutskrifter på en enda plattform. Det ger en smidigare, effektivare hantering som hjälper användarna att reagera snabbare på förändrade marknadsvillkor och krav, få ut produkterna på marknaden snabbare och konkurrera effektivare inom de branscher där de bedriver sin verksamhet. ”

Brothers kunder* kan nu ladda ned drivrutiner från NiceLabels webbplats.

*De Brother-enheter som stöds av NiceLabel är de mobila etikett- och kvittoskrivarna i RJ-serien, de stationära TD-etikettskrivarna och de industriella TJ-märkmaskinerna.

Om Brother

Över 100 år av innovation har gjort Brother till den globala leverantör av affärslösningar som det är i dag. Företaget grundades som Yasui Sewing Machines Co i Japan 1908 och bytte senare namn till Brother. I dag är företaget verksamt i fler än 40 länder över hela världen. Brother har kontinuerligt utvecklats och anpassat sig för att ständigt uppnå nya framgångar på en föränderlig marknad. Från Managed Print Services till skrivare, skannrar och etikettenheter – Brothers produkter och tjänster har utformats för att öka effektiviteten, främja produktiviteten och underlätta samarbetet på arbetsplatsen.

Om NiceLabel

Resultatet är en effektivare, smidigare hantering som hjälper företag att svara snabbare på förändrade marknadsvillkor och krav, få ut produkter på marknaden snabbare och konkurrera effektivare inom de branscher där de bedriver verksamhet. Som världsledande utvecklare av Microsoft Windows-drivrutiner för termoskrivare och skrivare för direktmärkning levereras NiceLabels programvara av världens största skrivartillverkare och används av majoriteten av företagen på Fortune 500-listan. 2021 gick NiceLabel och Loftware samman för att utöka sitt globala ledarskap inom företagsetiketter och designhantering. Företagen har tillsammans 60 års erfarenhet av att ge kunder och partners ett större urval av lösningar och förbättrade möjligheter.

Mer information finns på www.nicelabel.com och www.loftware.com.

• Hobby

• etikettskrivare
  • etiketter
  • brother

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 21 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213