Brothers satsar på personlig service och lanserar kampanj som frontas av personalen

Som uppföljning till konceptet ”Service Brothers” som lanserades i samband med butiksöppningen i Västermalmsgallerian fortsätter Brothers att stärka upp sitt serviceutbud med nya kampanjen ”We serve to suit you”. Den nya kampanjen som innefattar en serie med filmer och material i butik bygger på att förtydliga kundupplevelsen inom fyra områden; personlig service, stilguidning, kostymrådgivning och made to measure. Filmerna frontas av butikspersonal från Brothers egna butiker runtom i landet.

- Med kampanjen vill vi visa vår passion för personlig service genom att lyfta fram vår kunniga personal i det rörliga kampanjmaterialet. Vi har många lojala kunder som uppskattar vårt sortiment, service och bemötande i butik men genom kampanjen vill vi få nya kunder att upptäcka de många fördelarna med att handla hos oss, säger Maria Sjöstrand, Marknadschef på Brothers.

Brothers har under flera år haft stort fokus på att utbilda och rekrytera personal med brinnande intresse för manlig stil och service. Kampanjen syftar till att tydliggöra omfånget av tjänsterna och öka medvetenheten om vad som kan förväntas i en Brothers-butik. Tjänsten Made to Measure har funnits i Brothers flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm sedan 2014. Våren 2016 lanserades de kostnadsfria tjänsterna Kostymrådgivning och Personal Shopping som går att boka online i utvalda butiker.

- Vi ser att fokuset på personligt bemötande och skräddarsydd service ofta blir förbisett i mellanprissegmentet i Sverige. Brothers vill guida och inspirera våra kunder att klä sig med stil i alla sammanhang, allt ifrån de bästa tipsen inför ett bröllop till hur de hittar och matchar sin vardagliga stil, avslutar Maria Sjöstrand.

Kampanjen innehåller fyra filmer som förutom att finnas i Brothers egna kanaler kommer att annonseras på Youtube under våren.

Presskontakt: Linda Widengård, PR Manager Brothers, 076-887 23 16, linda.widengard@brothers.rnb.se