Bo bra i Bromma

Bo bra i Bromma

Tillsammans med Tobin Properties har vi förmånen att bidra till den pågående utvecklingen av området kring Brommaplan. Vi har ritat ett nytt bostadshus med 73 lägenheter på en tomt som tidigare använts till industri. Byggnaden ansluter till områdets typologi med lamellhus i puts, men har en distinkt egen karaktär. Lägenheterna är i huvudsak ettor och tvåor, men högst upp på gavlarna finns yteffektiva trerumslägenheter med generösa terrasser.

Generösa fönster ger mycket ljus och genomblickar i lägenheterna och lyser upp fasaden på kvällen. Lägenheterna har väl tilltagna balkonger mot söder som bidrar till det livfulla uttrycket mot gatan. De större lägenheternas terrasser ger volymen en bearbetad avslutning mot gavlarna. På taket finns en gemensam terrass med utsikt över omgivningarna.

"Vi förtätar genom att utnyttja mycket attraktiv, men lite bortglömd, mark i Bromma och bidrar på så sätt till en pågående moderniseringsfas för stadsdelen"

Adelina Mehra, Projektutvecklingschef på Tobin Properties