BSK Arkitekter ritar EA Games nya Sverigekontor

BSK Arkitekter ritar EA Games nya Sverigekontor

Electronic Arts är världens största spelproducent med succéer som Battlefield, Sims och FIFA. När deras utvecklardel EA Games nu expanderar sitt Sverigekontor vänder de sig till BSK Arkitekter. Förra året tilldelades EA Games dotterbolag DICE utmärkelsen ”Sveriges Snyggaste Kontor”. Även det framtaget av BSK Arkitekter.

- När vi fick möjlighet att expandera till ytterligare en våning i Glashuset valde vi att fortsätta vårt framgångsrika samarbete med BSK arkitekter, som gett oss Sveriges snyggaste kontor, säger Patrick Söderlund, tidigare vd på DICE, numer executive vice president på Electronic Arts.

Electronic Arts (EA) är en gigant inom digital underhållning med en omsättning på nästan 25 miljarder kronor om året. De har cirka 9000 anställda världen över och äger också den svenska spelutvecklingsstudion DICE. Deras nya Sverigekontor kommer att ligga på översta våningsplanet i Glashuset vid Slussen.

BSK Arkitekters koncept för kontoret blir att gestalta EA Games produkt – konstruerade världar. Konceptet för inredningen bygger på att skapa overkliga rum som förvrängs med hjälp av speglar och metallnät. Inflyttning beräknas till sommaren 2012.

- Det känns spännande att få vara med och gestalta EA Games varumärke som en fysisk miljö. Förra gången var det DICE, denna gång moderbolagets Sverigekontor, och nu ska vi ta allt till en ny nivå, säger Marco Checchi, affärschef på BSK Arkitekter.

Med detta projekt fortsätter BSK Arkitekters inredningsstudio att vinna prestigeuppdrag. Deras lyckade koncept för exempel Odd Molly till Atrium Ljungberg visar att de kan gestalta varumärken på ett spännande sätt kombinerat med smarta arbetsplatslösningar.

BSK Arkitekters startade 1966 och har idag 45 medarbetare. BSK Arkitekters Inredningsstudio arbetar med utformning av personliga och varumärkesstärkande miljöer för butiker och kontor. Exempel på kunder är Odd Molly´s flagship store, Atrium Ljungberg, DICE, EQT och Propellerhead Software. BSK ingår i Arcona-koncernen och har en omsättning på 40 MSEK.