BSKs satsning fortsätter - växer inom inredning

BSKs satsning fortsätter - växer inom inredning

BSK Arkitekter fortsätter att rekrytera i snabb takt. Monica Stone, är det senaste tillskottet. Genom Monica tillförs ytterligare spetskompetens till den växande inredningssidan, där BSK länge haft en framträdande position.

Med 20 års erfarenhet som inredningsarkitekt har Monica Stone ett förflutet på bland andra Brunnberg & Forshed Arkitektkontor samt Södra bergen Arkitekter. Till de senare uppdragen hör Svensk Byggtjänsts nya aktivitetsbaserade kontor som utöver inredningsprojektering innehöll ett gediget förändringsarbete.

- Det är oerhört inspirerande att komma till ett arkitektkontor som har så många profilstarka projekt bakom sig. säger Monica Stone, inredningsarkitekt på BSK Arkitekter.

På BSK kommer Monica tillsammans med Sarah Suneson Meiling att ansvara för affärsområdet inredning och arbeta med att utveckla interna processer och strategier för inredningsverksamheten.

- Det är mycket glädjande att vi nu genom Monica stärker vår kapacitet och inredningskompetens inom affärsområdet där efterfrågan på tjänster ständigt ökar, säger Sarah Suneson Meiling, affärsansvarig inredningsarkitekt på BSK Arkitekter AB.

BSK Arkitekter arbetar med stadsbyggnad, husbyggnad och inredning. Uppdragen rör främst städer, bostäder, kontor, rättsväsende, utbildning och vård. Företaget står exempelvis bakom omvandlingen av Nacka Strand, Mojangs och Vasakronans huvudkontor, rätts­psykiat­riska anläggningen Helix, Glashuset vid Slussen, Södertälje stadshus och Postens huvudkontor. BSK Arkitekter fyller 50 år 2016. Företaget är till hälften medarbetarägt och tillhör Arcona-koncernen, som i sin tur ägs av Veidekke­. Omsättningen 2015 var 79 MSEK.