Foto: Per Englund

Ny affärsansvarig arkitekt ska utveckla våra kunders verksamheter

BSK Arkitekter har rekryterat Magnus Lindgren som affärsansvarig inredningsarkitekt. Magnus har gedigen erfarenhet av stora inredningsuppdrag och på meritlistan finns en rad enastående kontorsinredningar. Googles huvudkontor, HMs kontor i Stockholm, advokatkontoren Roschier och Baker & McKenzie är några exempel.

- Jag valde att gå till BSK för förtagets höga ambitionsnivå, både på det tekniska och visuella planet, säger Magnus Lindgren. BSK lyckas förena en stark innovativ inriktning med gedigen byggnadsteknisk kunskap.

Magnus tillträdde tjänsten under augusti och kommer senast från Tengbom, där han arbetade i drygt 8 år med framförallt hotell och restauranger. Däribland Elite hotell, Nordic Choice samt innerestaurangerna Boqueria, Carousel och TAKO.

Stina Ljungqvist, VD på BSK Arkitekter om rekryteringen:

- Vi välkomnar Magnus som affärsansvarig inredningsarkitekt och är övertygade om att han med sin erfarenhet från kontor, restaurang och hotell kan utveckla och stärka våra kunders verksamheter.

BSK Arkitekter arbetar med stadsbyggnad, husbyggnad och inredning. Företaget står bakom omvandlingen av Nacka Strand, Campus Albano, Magasin 113, Lynx, Yllefabriken, Södertälje sjukhus och Postens huvudkontor. Företaget är till hälften medarbetarägt och tillhör Arcona-koncernen, som i sin tur ägs av Veidekke­. Omsättningen 2018 var ca 95 MSEK.