Nytt Sverigekontor för Boston Consulting Group

Nytt Sverigekontor för Boston Consulting Group

The Boston Consulting Group, BCG, är ett av världens ledande managementkonsultföretag. När de bestämde sig för att skapa ett nytt Sverigekontor vände de sig till BSK Arkitekter. Uppdraget innebar både att stödja BCG i val av läge och lokal samt att nu ta fram ett helt nytt koncept för kontoret.

Med uppdraget för BCG befäster BSK Arkitekter sin starka marknadsposition att jobba med kunder i det yttersta high end-segmentet.

-  Det är riktigt spännande att jobba med ett företag som BCG. Vi har under åtta månader hjälpt dem med analys av potentiella lokaler för deras nya Sverigekontor. Detta visar på deras stora engagemang och noggrannhet när det gäller identitet och miljön för medarbetare och kunder, säger Marco Checchi, affärschef på BSK Arkitekter.

Att välja rätt läge och lokaler är viktigt för såväl arbetsmiljö som att kommunicera rätt identitet. Efter att ha analyserat och utvärderat flera lokaler bestämde sig BCG till slut för en lokal vid Gustav Adolfs Torg i närheten av Kungsträdgården i Stockholm.

-  Vi växer och behöver lokaler som håller för våra tillväxtambitioner. Vid Gustav Adolfs Torg får vi en fantastiskt fin arbetsmiljö med smarta arbetsplatslösningar som stimulerar kreativitet och samarbete, men som också gör det möjligt att arbeta ostört vid behov. Att lokalerna ligger i en vacker, historiskt spännande fastighet med mycket fin sekelskiftesinteriör bevarad är ett extra plus, säger Johan Öberg, Partner and Managing Director, Managing Partner BCG Sweden.

Inflyttning i de nya lokalerna beräknas till januari 2014.

BSK Arkitekter startade 1966 och har idag 45 medarbetare. BSK Arkitekters Inredningsstudio arbetar med utformning av personliga och varumärkesstärkande miljöer för butiker och kontor. Exempel på kunder är Mojang, Vasakronan, DICE, EQT Partners och Odd Molly´s flagship store. BSK ingår i Arcona-koncernen och har en omsättning på 45 MSEK.

The Boston Consulting Group (BCG) är ett globalt managementkonsultföretag och världens ledande rådgivare inom affärsstrategier. De samarbetar med klienter från den privata, offentliga och icke-vinstgivande sektorn inom alla områden för att identifiera värdefulla möjligheter, ta reda på verksamhetens viktigaste utmaningar och förändra deras organisationer. De skräddarsyr sina insatser och ser till att de får djup insikt i företagets dynamik och marknader samt har ett nära samarbete på alla nivåer i klientens organisation. Detta ger deras klienter långvariga konkurrensmässiga fördelar och en organisation med högre kompetens samt säkerställer hållbara resultat. BCG grundades 1963 och är ett privat företag med 77 kontor i 42 länder.