Silver till Vasakronan i Sveriges Snyggaste Kontor

Silver till Vasakronan i Sveriges Snyggaste Kontor

Årets upplaga av tävlingen Sveriges Snyggaste Kontor är nu avgjord – och BSK Arkitekter var åter i topp. Sveriges absolut främsta aktivitetsbaserade arbetsplats – Vasakronan – tog hem andraplatsen när den namnkunniga juryn fick säga sitt.

-  Det är givetvis oerhört glädjande att vara i toppen av Sveriges Snyggaste Kontor för tredje året i rad.  Vi arbetar hela tiden med att utforma arbetsplatser som både är varumärkesbyggande och som stödjer ett förändrat arbetssätt. Vår metod för aktivitetsbaserat arbete har gett oss flera tunga uppdrag och att våra projekt vunnit två silver och ett guld på tre år är ett kvitto på att vi gör våra kunder framgångsrika, säger Marco Checchi, affärschef på BSK Arkitekter.

Sveriges Snyggaste Kontor är en tävling som lyfter upp de kontor i Sverige som bäst uppfyller kriterierna stil, arbetsmiljö och nytänkande. BSK Arkitekter vann tävlingen 2011 med DICE nya kontor och förra året tog Mojang hem andraplatsen. I år var, förutom silvervinnarna Vasakronan, även BSK Arkitekters kund Electronic Arts nominerade.

-  Vi gratulerar självklart Microsoft till vinsten och vi är oerhört stolta över att våra kunder fick så framskjutna placeringar.

BSK Arkitekter startade 1966 och har idag ca 55 medarbetare. BSK Arkitekters Inredningsstudio arbetar med utformning av personliga och varumärkesstärkande miljöer för butiker och kontor. Exempel på kunder är Atrium Ljungberg, Odd Molly´s flagship store, DICE, Electronic Arts, EQT, Mojang och Propellerhead Software.