Öppet hus på BTH

Fredagen den 5 april håller BTH öppet hus för alla som vill veta mer om BTH:s utbildningar. Passa på att se utbildningarna ”in real life”. Media är välkommen att närvara.

Dagen bjuder på seminarier, workshoppar och utställningar om BTH:s utbildningar. Upplev den fantastiska campusmiljön och mingla runt bland BTH:s studenter. På plats finns även studentorganisationer, samarbetskommuner, bostadsföretag med flera för att informera de blivande studenterna.

Se hela programmet på www.bth.se/oppethus

Dag: Fredagen den 5 april
Kl: 10:00–15:00
Plats: Multisalen, hus J, BTH, Campus Gräsvik, Karlskrona

Kontakta gärna någon av nedanstående före ni kommer.

För mer information, kontakta projektledare Elisabeth Permlid, telefon 0455-38 50 45 eller via e-post: elisabeth.permlid@bth.se eller Margareta Ahlström, telefon 0455-38 50 91 eller via e-post: margareta.ahlstrom@bth.se

Kategorier

Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor med visionen att vara en globalt attraktiv kunskapscommunity inom tillämpad IT och innovation för hållbar tillväxt. Här samsas teknik med ekonomi, samhällsvetenskap, hälsa och vård samt kultur och kommunikation. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå där lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren.

Blekinge Tekniska Högskola startade 1989 och har idag fler än 8 000 registrerade studenter och drygt 550 anställda. BTH fick 1999 universitetsstatus inom vetenskapsområdet teknik, och bedriver forskarutbildning inom områdena IT med tillämpningar och Planering och management.

Vårt huvudcampus ligger i Karlskrona där verksamheten inryms i nya lokaler med havet som närmaste granne. BTH:s campus i Karlshamn ligger även det vid havet.

Utmärkande för BTH är det nära samarbetet med näringsliv och samhälle vilket genomsyrar både forskning och utbildning på såväl regional, nationell som internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av vår verksamhet.

BTH – en teknisk högskola med fokus på samhällets digitalisering och hållbarhet

Blekinge Tekniska Högskola, BTH, har en tydlig profil; digitalisering och hållbarhet, som genomsyrar hela verksamheten.

Vårt uppdrag är att bidra till en hållbar samhällsutveckling genom högre utbildning, forskning och innovation. Vi bedriver utbildning och forskning inom områden där samhället har stora behov.

BTH bedriver forskning på hög internationell nivå och är bland de sex bästa i världen inom programvaruteknik och hållbar utveckling. Forskning utgör en tredjedel av vår verksamhet.

Blekinge Tekniska Högskola
Valhallavägen 1