Nytillskott i den glada GOODY-familjen – Strawberry Vanilla. Fräscha skumovaler med smak av jordgubbe och vanilj. Helt veganska, såklart. Kanske en ny favorit?

GOODY Strawberry Vanilla – ny godissmak i påse från BUBS

Sedan vår serie GOODY bestående av påsar fyllda med små ovaler i skum lanserades för snart 4 år sedan, har sortimentet kompletterat med GOODY Fruity Pear våren 2022. Nu är det dags att förstärka den populära GOODY-familjen med ytterligare en ny smak, nämligen GOODY Strawberry Vanilla som lanseras under vecka 7!

En smak med positiva vibbar
Konceptet GOODY står för det goda i livet. Att fylla dagarna med roliga upplevelser, unna sig något extra gott och att dela godisglädje med vännerna till exempel. När vi arbetade fram den fruktiga och lätt sötsyrliga smakkombinationen av fräsch jordgubbe och drömmig vanilj, hade vi minnet av sommarens godaste glass i bakhuvudet. Men till skillnad från glas så har våra skumovaler ett perfekt tuggmotstånd som tillsammans med den goda smaken får de flesta att smälta! GOODY Strawberry Vanilla levererar i praktisk 90-gramspåse, perfekt att ha med sig i fickan och ta fram och bjuda på lite extra GOODY stämning.

”Efterfrågan på fräscht gelatinfritt skumgodis i påse ökar stadigt. Vår produktserie GOODY har sedan första lanseringen 2020 mottagits mycket väl på marknaden och det känns kul att erbjuda en ny, frisk smakkombination till sortimentet! Jag är säker på att GOODY Strawberry Vanilla kommer att bli mångas nya godisfavorit.”
Marcus Grönvall, Brand Manager Orkla Confectionery & Snacks

Allt godis från BUBS är gelatinfritt och veganskt. Förpackade produkter innehåller dessutom godis med Fairtrade-certifierat socker. Produkterna finns tillgängliga i de flesta svenska dagligvarukedjor samt i servicehandeln.

Marcus Grönvall, Brand Manager Orkla Confectionery & Snacks
Tel: 010-114 255 35 | marcus.gronvall@orkla.se

Här har vi producerat godis sedan tidigt 1990-tal, och vår drivkraft har alltid varit lekfull: att våga blanda, testa och smaka oss fram till fantastiska godisbitar.

I vår toppmoderna, klimatsmarta fabrik producerar vi både lösviktsgodis och påsförpackat kvalitetsgodis. BUBS Godis medvetna hållbarhetsfokus i kombination med nytänkande och modet att utmana branschen har gjort oss till en framgångssaga som fortsätter att överraska.