Hallonlakritsskallen

Hallonlakritsskallen, från BUBS Godis, blir vegansk!

Hallonlakritsskallen, den perfekta kombinationen av söt hallon och salt lakrits, från BUBS Godis är en av få produkter i företagets sortiment som inte varit 100% vegansk eftersom den fram tills nu innehållit färgämnet E120. Men det blir ändring på det nu. Den legendariska godisbiten kommer från och med vecka 37 vara fri från animaliska tillsatser, och blir därmed helt vegansk.

BUBS Godis har ett femtiotal olika produkter i sitt sortiment, både gelé – och skumvarianter samt choklad. Under de senaste åren har företaget, förutom att lansera nya produkter, lagt mycket fokus på utveckling av befintligt sortiment. Detta har bidragit till att BUBS Godis idag kan erbjuda marknaden ett brett utbud av sockerkonfektyr helt fritt från animalier. Storsäljaren Hallonlakritsskalle är sist ut bland de skalleformade godisbitarna att ansluta sig till den veganska skaran.

Vi har märkt att trenden kring veganska produkter har varit ihållande och vi har under en längre tid haft en hög efterfrågan från våra konsumenter om att göra just Hallonlakritsskallen vegansk. Det känns därför otroligt roligt att vi nu kan erbjuda vår mest populära produkt till en bredare publik och att fler får möjligheten att ta del av den söta och salta favoriten, säger Malin Lindström, Marknadsansvarig på BUBS Godis.

Förutom Hallonlakritsskallen blir även Hallonlakritsskalle Mini, Hallonlakritsskalle Sockerfri, Röd Chili och Fruktovaler veganska. Förändringarna innebär att nästintill hela BUBS Godis sortiment inom sockerkonfektyr är veganskt, det är enbart någon enstaka produkt kvar som innehåller gelatin.

Produktutveckling är en viktig del för oss och något som vi kontinuerligt arbetar med. Vi har under de senaste åren haft en hög innovationstakt med lanseringar av både nya produkter men, som sagt, även förbättringar på befintligt sortiment. Och det stannar inte där, fler nyheter är på gång under hösten, säger Malin Lindström, Marknadsansvarig på BUBS Godis.