Skallarna på bilden är nu veganska!

Populära lösgodisbitarna blir veganska!

Allt skumgodis från BUBS Godis är sedan några år tillbaka fritt från gelatin och andra animaliska tillsatser. Gelégodiset har inte i lika stor utsträckning varit fritt från detta men nu sker det en förändring. Trenden kring veganska livsmedel har hållit i sig och BUBS Godis ser en stor efterfrågan på den typen av produkter och kan därför nu presentera att flera favoriter i lösgodisdisken blir veganska! Det handlar om produkterna; Stor Surskalle, Cool Cola Skalle och Surskallar Mix.

Skallar för alla!

BUBS Godis arbetar ständigt med produktutveckling, allt från förpackningar till utbud och produktinnehåll. Företaget har under en längre tid fått mycket positiv feedback kring sina veganska skumgodisar och ser en stor potential i att kunna erbjuda fler veganska alternativ. Fokus har därför varit på befintligt gelégodis, att hitta alternativ till gelatin och animaliska tillsatser utan att förlora smak och konsistens. Det har BUBS Godis nu lyckats med på produkterna Stora Surskallar, Cool Cola Skalle samt Surskallar Mix – som även de nu är veganska!

- Vi är glada att vi hittat ett sätt att utveckla våra befintliga produkter för att kunna erbjuda fler veganska alternativ på marknaden. På BUBS Godis arbetar vi ständigt med produktutveckling för att kunna tillgodose våra kunders och konsumenters behov. Vi vill helt enkelt att så många som möjligt ska kunna njuta av våra produkter, säger Malin Lindström, Marknadsansvarig på BUBS Godis.

Förändringen kommer att göras till vecka 20 och innebär att merparten av BUBS Godis sortiment är fritt från gelatin och andra animaliska tillsatser.