Chaise lounge på auktion - Fritz Hansen PK 24 ord pris 171 620 kr

Pressmeddelande -

Anrika Ekerö Innemöbler AB har försatts i konkurs och möbler och inredning för miljonbelopp auktioneras ut via Budi.se

Anrika Ekerö Innemöbler AB har försatts i konkurs och möbler och inredning för miljonbelopp kommer nu auktioneras ut via Budi.se med auktionsavslut den 10:e maj.

Ekerö Innemöbler har sedan starten haft en tydlig affärsidé; att sälja designmöbler med lika delar kvalitet och funktion. Detta från varumärken som Poliform, Fritz Hansen och Flos. Den 23:e mars försattes Ekerö Innemöbler AB i konkurs och möbler och inredning för miljonbelopp ska nu alltså auktioneras ut på auktionsplattformen Budi.se.

– Vi märker tydligt konjunkturens påverkan i marknaden och att även äldre anrika företag har det svårt i rådande klimat. Men det känns bra att vi kan auktionera ut föremålen så att de hittar nya ägare, säger Johannes Winberg, marknadschef på Budi Auktioner.

Genom att handla på Budi, berättar Johannes, har alla en chans att göra en god affär samtidigt som man värnar om den cirkulära ekonomin och ett mer hållbart samhälle.

– Budi marknadsför sig i över 80 länder så det finns en stor chans att produkterna budas hem av kunder som kanske inte är bekanta med bolaget som har gått i konkurs. Då vi inte bara jobbar med konkurser utan även hanterar överskott från olika företag i Sverige har vi en stor kunddatabas. Givetvis klimatkompenserar vi alla våra frakter.

Konkursauktionen av Ekerö Innemöbler AB (endast innemöbler) är i full gång på www.budi.se och avslutas onsdagen den 10:e maj.

För mer information, kontakta:

Johannes Winberg, Budi Auktioner, 070 590 90 91 johannes.winberg@budi.se