Budi säljer Fazers lastbilar

Budi säljer Fazers lastbilar

Budi har fått i uppdrag av Fazer att sälja drygt 70 av deras moderna Euro 6 lastbilar. Detta med anledning av att Fazer Bageri upphör med den egna distributionen i Sverige och därmed kommer hela lastbilsbeståndet på 250 fordon att avvecklas, vilket troligt är Sveriges största lastbilsavyttring i närtid.

Lastbilarna finns över hela landet och tack vare Budis samarbetskanaler så hanteras allt lokalt för att minimera transporter, vilket är bra för miljön, och underlättar även för intressenter att inspektera lastbilarna.

- När vi skulle välja partner för försäljningen av våra Euro 6 lastbilar, så konstaterade vi snabbt att Budi är erkänt duktiga och har stor erfarenhet av att sälja stora fordon. Det känns tryggt att dom har ett stort kontaktnät och tar ansvar för hela försäljningsprocessen, säger Staffan Öberg, som ansvarar för försäljningen på Fazer Bageri.

- Vi på Budi är ödmjuka och tacksamma över förtroendet att hjälpa Fazer att hitta nya ägare till drygt 70 stycken Euro 6 miljöklassade, bättre begagnade lastbilar.
Efterfrågan är stor efter miljöklassade lastbilar i denna kategori, varför vi ser stora möjligheter att nå både nya och befintliga kunder säger Christoffer Holm, vd, Budi AB.

Alla bilar testas innan försäljning för att säkerställa funktion och varje lastbil ”varudeklareras” för att underlätta för alla intresserade.

- Att Fazer väljer att sälja sina modernaste lastbilar genom Budi känns väldigt roligt. Dessa fordon kräver både kunskap och omsorgsfull hantering för att sälja varför vi tar oss an uppdraget med stort engagemang, avslutar Christoffer.

Om Fazer

Fazer-koncernen. Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Enligt sin vision För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2020 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 8 500. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.

www.fazer.se

Om Budi

Budi är en av Sveriges snabbast växande auktionsplattformar. Köp och sälj tunga fordon, maskiner, IT och inventarier i en transparent process till marknadens bästa priser. Tillsammans är vi en del av den cirkulära ekonomin och bidrar till ett mer hållbart samhälle.

www.budi.se

Christoffer Holm

Presskontakt VD 0704444769
Stefan Baronowsky

Presskontakt Grundare, värderingsman 0708292620
Johannes Winberg

Presskontakt Marknadsansvarig 0705909091

Investera hållbart - Köp och sälj tunga fordon, maskiner, IT och inventarier till marknadsmässiga priser

Budi är en digital auktionsplattform som erbjuder både köp och försäljning av tunga fordon, maskiner, IT och inventarier i en transparent process till marknadens bästa priser. På Budi tror vi på den cirkulära ekonomin och vill tillsammans med våra köpare och säljare bidra till ett mer hållbart samhälle.

Budi Auktioner är en av Sveriges snabbast växande auktionsplattformar. Fokus ligger på att göra det enkelt och smidigt både för köpare och säljare att investera hållbart och främja återbruk.
Att förlänga livscykeln på en produkt är en vinst för alla.

Budi Auktioner
Linta Gårdsväg 5A