Foto på lastbil tagen i nya fotostudion

Tecto Trucks och Budi lanserar 360 fotostudio

Tecto Trucks och Budi utökar samarbetet

Fotostudio för lastbilar revolutionerar onlineförsäljningen.

Nu utökar Tecto Trucks sitt samarbete med auktionsplattformen Budi och inviger Sveriges första specialbyggda studio för fotografering av lastbilar.

– Vår offensiva satsning har redan gett resultat i form av flera stora kunder, som har gett oss förtroendet att sälja deras begagnade fordon, säger Mattias Nilsson, vd för Tecto Trucks.

Tecto Trucks driver en av Smålands större fullserviceanläggningar med fokus på handel med lastbilar. Tecto Trucks har därför ingått i ett strategiskt samarbete med Budi, som har en god erfarenhet av att sälja begagnade lastbilar på auktion och även har värderingsmän som är förordnade av Sveriges Handelskamrar

– Budis styrka är att de är experter på lastbilar och att de även visar upp bilarnas beskaffenhet. En annan fördel är att varje auktion har ett fastställt slutdatum, vilket betyder att säljarna slipper osäkerheten med att ha ett lager av begagnade bilar. När en kund kommer till oss och vill sälja sin lastbil gör vi det därför nu tillsammans med Budi, säger Mattias Nilsson.

Budi har genom sina samarbeten uppställningsplatser på över hundra platser i Sverige och är nu genom detta samarbete först i Sverige med att kunna visa lastbilarna med 360 graders vy. Detta ger en bra möjlighet att få en helhetssyn på lastbilen innan man lägger ett bud. Vid försäljningsuppdraget går man även igenom bilen med ett funktionstest samt tvättar av den.

– För att kunna presentera bilarna på bästa möjliga sätt har vi nu byggt en fotostudio i anslutning till vår anläggning i Markaryd. Studion är på 200 kvadratmeter, har en höjd på sju meter och är specialbyggd för kommersiella fordon. Det underlättar komplexa lastbilsaffärer online, där köparen får känslan av att vara på plats.

Samarbetet med Budi och den nya fotostudion är en del i Tecto Trucks offensiva satsning på att öka marknadsandelarna. I dagarna har man också skrivit avtal med flera stora kunder, bland annat Fazer Bageri och OP System i Landskrona.

– Fazer Bageri gör Sveriges största lastbilsavyttring 2021 när de övergår till samdistribution med Polarbröd. Budi har därför fått i uppdrag att sälja närmare ett hundratal lastbilar. Och OP System har gett oss ansvaret att sälja de bilar som ligger utanför deras kärnverksamhet samt ett större reservdelslager, säger Mattias Nilsson.

– Tecto Trucks har både storleken, bredden och den spetskompetens som vi söker, deras samarbete med Budi gör också att ledtiden från försäljningsstart till affär är oslagbar, säger Fredrik Hagwell, vd för OP System.

För mer information, kontakta:

Christoffer Holm, vd Budi, 070-444 47 69 christoffer.holm@budi.se

Mattias Nilsson, vd Tecto Trucks, 070-742 28 71 mattias.nilsson@tecto.se

Läs mer på www.tecto.se och www.budipro.se

Kategorier

Budi är en av Sveriges snabbast växande auktionsplattformar. Köp och sälj tunga fordon, maskiner, IT och inventarier i en transparent process till marknadens bästa priser. Tillsammans är vi en del av den cirkulära ekonomin och bidrar till ett mer hållbart samhälle.

www.budi.se, www.budipro.se

Tecto Trucks driver en av Smålands större fullserviceanläggningar placerad i Markaryd, utmed E4 och riksväg 15. Detta ger en strategisk geografisk position för service och försäljning av lastbilar, transportbilar samt tilläggstjänster. Tecto Trucks vision är att vara branschens bästa servicebolag med målet att ha de mest nöjda kunderna inom försäljning, butik och verkstad. Tecto Trucks har ett väl utvecklat sortiment av tjänster och produkter inom service­affären, som omfattar verkstadstjänster, reservdelar, påbyggnationsproduktion och hydrauliklösningar. Lastbilsaffären omfattar begagnade lastbil- och transportbilar, ­kundfinansiering och tilläggstjänster. Tecto Trucks är auktoriserad partner för DAF lastbilar, Cargotec-produkter likt Mofett och Zepro, Dunlop Hiflexs hydrauliklösningar samt Still truckar.

www.tecto.se

Christoffer Holm

Presskontakt VD 0704444769
Stefan Baronowsky

Presskontakt Grundare, värderingsman 0708292620
Johannes Winberg

Presskontakt Marknadsansvarig 0705909091

Investera hållbart - Köp och sälj tunga fordon, maskiner, IT och inventarier till marknadsmässiga priser

Budi är en digital auktionsplattform som erbjuder både köp och försäljning av tunga fordon, maskiner, IT och inventarier i en transparent process till marknadens bästa priser. På Budi tror vi på den cirkulära ekonomin och vill tillsammans med våra köpare och säljare bidra till ett mer hållbart samhälle.

Budi Auktioner är en av Sveriges snabbast växande auktionsplattformar. Fokus ligger på att göra det enkelt och smidigt både för köpare och säljare att investera hållbart och främja återbruk.
Att förlänga livscykeln på en produkt är en vinst för alla.

Budi Auktioner
Linta Gårdsväg 5A