Kritikerrosad författare lyfter kulturfrågan i Norrland

Kritikerrosad författare lyfter kulturfrågan i Norrland

Miljöpartiet liknas vid satan och stockholmaren beskrivs som en självgod mallgroda som genom sin ekologiska konsumtion utarmar bönderna på landsbygden. Dessa kontroversiella påpekanden går att läsa i en nyligen publicerad intervju med Norrlandssonen, journalisten och författaren Po Tidholm. Den 17 februari kommer han till Business Arena Umeå.

Med boken Norrland fick Po Tidholm ros från kritikerna. De senaste åren har han regelbundet återkommit till det geografiska området genom föreläsningsturnéer, sommarprat och podcasten Norrlandspodden. Den 17 februari gör han ett stopp på Business Arena Umeå för att tala om äktenskapet mellan Norrland och kultur i fördjupningen Hur kan kultur bidra till tillväxt och stadsutveckling?

Genom olika fokus ägnar vi en timme åt samspelet mellan kultur, ekonomi och samhällsplanering i Norrland. Utöver Po Tidholm medverkar även Ola Nordebo, politisk chefredaktör på Västerbottenskuriren, Albert Edman, chef för stadsutveckling och hållbarhetsfrågor, Anna Wikholm Kjellberg, vd för Visit Umeå, samt Anna Olofsson, marknadschef på Umeå kommun.

Se programmet och anmäl dig här