Kollage från tidigare Business Arena i norra Sverige.

Carlos Moreno talar om 15-minutersstaden på Business Arena Norr

Carlos Moreno är Scientific Director of the Chair ETI på Panthéon Sorbonne University–IAE Paris och avslutningstalar på Business Arena Norr, Nordens ledande mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadsbranschen. Mötesplatsen arrangeras digitalt den 20 april 2021.

Carlos Moreno är en internationellt erkänd forskare som är berömd för att tänka innovativt och har ett unikt sätt att ta sig an urbana frågor. Morenos idéer om den smarta staden/15-minutersstaden är internationellt kända och har inkorporerats i flera projekt i Frankrike men även i andra delar av världen.

På Business Arena Norr håller Moreno ett anförande om 15-minutersstaden med fokus på hur han tillsammans med Paris borgmästare Anne Hidalgo har satsat på att få Paris till att bli en 15-minutersstad med närhet och låg klimatpåverkan som ledord. Moderator är: Mark Isitt, journalist och arkitekturkritiker.

Detta följs upp av en paneldiskussion med:
Ulla Bergström, chef, Sweco Architects
Anna Olofsson, marknadschef, Umeå kommun
Helena Paulsson, Head of Urban Development, AFRY
Magnus Ydmark, stadsbyggnadsdirektör, Sundsvalls kommun
Hugo Löfgren, chefsarkitekt, Magnolia Bostad

Vad: Är det 15-minutersstaden som är framtiden?

När: 20 april kl. 15.00-15.30

Plats: Business Arena Norrs digitala plattform

Årets Business Arena Norr genomförs på en digital eventplattform med olika scener, flera sätt att nätverka och en digital partnerutställning.

Är du journalist och intresserad av att bevaka Business Arena Norr? Kontakta Susanne Nyström: 070-003 36 21/ susanne.nystrom@fastighetsnytt.se