Nya namn på regionala mötesplatser från 2021.

Nya namn på regionala mötesplatser

Från och med årsskiftet 2020/2021 kommer Business Arenas regionala kongresser att byta namn. Det betyder att Business Arena Göteborg byter namn till Business Arena Väst, Business Arena Malmö byter namn till Business Arena Syd och Business Arena Umeå byter namn till Business Arena Norr.

Anledningen är att namnet på kongressen bättre ska spegla det faktum att det rör sig om ett evenemang som täcker en hel region. I exempelvis södra Sverige finns flera starka fastighetsmarknader som sedan många år tas upp under evenemanget. Därmed är Business Arena Syd en mer korrekt benämning. Det är vidare naturligt att Business Arena arrangeras i regionens största stad och så kommer det att vara även i fortsättningen.

– Vi ser namnbytet till Väst, Syd och Norr som en naturlig utveckling. Våra regionala arenor tar upp hela regioner och det som händer inom fastighetsmarknad och allmän ekonomi. Ofta ligger styrkan i att flera stadsregioner samverkar och tillsammans uppnår en kritisk massa som kan attrahera investerare från övriga Sverige och utlandet. Namnbytet sammanfaller även med den intressanta konceptuella utveckling som sker idag med utökade digitala möjligheter och nya format för att presentera innehåll, säger Peter Lingmerth, vd, Fastighetsnytt och Business Arena.

Business Arena Stockholm och Business Arena Helsinki kommer att behålla samma namn som tidigare då de är nationella kongresser för respektive land. Samma sak gäller Business Arena Almedalen, den behåller också sitt namn som tidigare. Samtliga mötesplatser kommer samtidigt också att få en grafisk uppdatering med lite tydligare uttryck, tonalitet och känsla.