Liselotte Miljö AB hittar nya vägar att rekrytera

Att hitta rätt personer vid rekrytering är en av de största utmaningarna som ett företag ställs inför vid tillväxt. Via Jobs by Crowd kan företag nå kvalificerade kandidater genom att använda det nätverk som finns kring det egna företaget och samtidigt få hjälp av medlemmar på hemsidan, så kallade findrs. Ett av företagen som idag använder tjänsten är Liselotte Mijö AB som söker en fordonschef.

I Företagarbrevet berättar Göran Larsson, personalchef på Liselotte Miljö AB, hur en social nätverkstjänst som Jobs by Crowd används för att hitta rätt personer att anställa till företaget. Han ser positivt på att tjänsten är både kostnadseffektiv och har ett bra upplägg med snabb respons.

– Vi kände att det både är för dyrt att annonsera eller att använda sig av ett rekryteringsbolag. En anställd hos oss kände till Jobs by Crowd som är gratis, så det ville vi testa. Vi lockas av att använda nätverken omkring oss för att hitta rätt kandidat för tjänsten, säger Göran Larsson.

Läs hela artikeln på Företagarbrevet HÄR