byBrick passerar 500 000 kr i gåvor till Musikhjälpen

byBrick och personal väljer att avstå julklappar till kunderna i år och donerar istället en större summa pengar till Radiohjälpens initiativ Musikhjälpen. Genom åren har företaget skänkt totalt 500 000 kronor till Musikhjälpens arbete kring viktiga samhällsfrågor.

I år skänker byBrick och personalen 80 000 kronor till Musikhjälpen arbete med temat ”Ingen ska behöva fly undan klimatet”.

”När man ser vad som händer i omvärlden och alla människor på flykt känns det inte som ett svårt beslut att välja bort julklappar och istället skänka pengar till Musikhjälpen. Vi tror och hoppas att fler företag har vilja och förmåga matcha byBricks donationen eller till och med skänka ännu mer”, säger Björn.

500 000 SEK på fem år
Det har blivit en årlig tradition för byBrick och personalen att bidra till Musikhjälpens arbete kring viktiga samhällsfrågor.

”Vi har samlat in pengar till Musikhjälpen i fem år i rad och har totalt, från bolaget och anställda, skänkt över 500 000 SEK som kommit till nytta i mer utsatta delar av världen”, säger Björn Lantz, före detta Linköpingsbo och VD på byBrick AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Björn Lantz, VD byBrick AB
bjorn.lantz@bybrick.se, tfn +46 735 15 52 80

ENTREPRENEURSTHAT MAKE GREAT PEOPLE & IDEAS GROW
byBrick är sprunget ur visionen att bygga ett entreprenörsdrivet bolag där individen är i fokus. Medhjälp av rätt människor och en stark värdegrund förverkligar vi vår dröm att tillsammans bygga detföretag som vi själva vill jobba i.

Etablerat: 2004
Kontor: Stockholm, Västerås, Göteborg, London, Köpenhamn
Antal anställda: 80 (2015) Omsättning: 90 MSEK, profit 4.5 MSEK
Partnerskap: Microsoft, Cisco, IBM, MooD, ServiceNow

Collaboration och Integration (byBrick Development AB)
Vi har valt att fokusera på ett fåtal teknologier och inriktningar för att kunna erbjuda marknadens bästa konsulter. Våra konsulter kännetecknas av en unik förmåga att kombinera djup teknisk kompetens med förståelsen för verksamheters olika behov och utmaningar.

Agency och Tools - Kreativa lösningar för ett effektivt sälj- och marknadsarbete (byBrick Interface)
Vi är de kreativa marknadsförarna med rötterna i industriell marknadsföring. Med hjälp av teknik och nya medier levererar vi lösningar som effektiviserar ditt sälj- och marknadsarbete.

Measurement and Insights - Fokus på att mäta, utvärdera och synliggöra insikter (byBrick Insight)kring företag och organisationers prestation inom och kommunikationsområdet.

Management - Driver förändring och utvecklar verksamheter (byBrick Management)
Vi brinner för våra kunders utveckling och våra drivkrafter är att skapa största möjliga värde och prestanda i våra kunders verksamhet genom tjänsteorientering och business transformation.

Operations - Konsulter inom drift och infrastruktur, IT till fast pris (byBrick Operations)
Vi erbjuder IT-support till fast pris vilket innebär att du som kund själv avgör vilken nivå av service du vill ha och hur mycket det ska kosta.

Björn Lantz

Presskontakt VD, byBrick AB 073-515 52 80

Supercharge your business!

byBrick hjälper sina kunder att ta ut rätt strategisk inriktning och skapa nya möjligheter och konkurrensfördelar genom affärsutveckling, IT-projekt och digital innovation. Bolaget startades 2004 och har c:a 100 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Västerås och Örebro.

byBrick AB
Sturegatan 54