Det personliga engagemanget avgör!

Affärsidén hos XL-BYGGPARTNER är att med ett stort personligt engagemang vara byggarens bästa partner. I Tullinge finns en av företagets fyra proffsbutiker och kunderna till enheten instämmer att affärsidén efterlevs.

-"Lokalerna kanske inte tillhör branschens bästa, men det spelar mindre roll när personalen är så pass servicemässig och engagerad" säger Tomas Rönnskog, VD och ägare på byggföretaget Tullicon AB, som varit kund på anläggningen under alla de 10 år som den varit ägd av XL-BYGGPARTNER.
-"Alla i personalen på Tullinge är lösningsorienterade och bryr sig verkligen om oss och våra projekt. Det personliga engagemanget tillsammans med enkelheten är de främsta anledningarna till att vi har valt XL-BYGGPARTNER Tullinge som partner" säger Tomas.

På anläggningen, som bokstavligen ligger ett stenkast från genomfartsleden Huddingevägen mellan Tullinge och Tumba i Södra Stockholm, arbetar sex personer heltid. Omsättningen var under det senaste bokföringsåret 62 miljoner kronor. På enheten finns ett brett sortiment av trä- och byggvaror anpassat för den professionella brukarens vardag. Bl.a. finns ett brett sortiment av produktserien OrganoWood på lager. Det är fossilerat virke med ett naturligt röt- och flamskydd som genomgått en helt giftfri modifieringsprocess. Produkten är ofta föreskriven, bl.a. av SISAB, Stockholm kommunala fastighetsbolag för förskolor, grundskolor och gymnasieskolor, som många av Tullinges bygg- och anläggningskunder utför arbeten åt.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 200mkr och har ca 45 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.