Investeringar för framtiden i Vaxholm!

Just nu pågår en ombyggnad och en rejäl uppfräschning av XL-BYGGPARTNER`s proffsbutik i Vaxholm. Gamla lagerbyggnader har rivits, markarbeten inkl. asfaltering genomförs och nya moderna ställage monteras. Totalt byggs ca 1500kvm om, vilket är ca en tredjedel av den totala ytan på anläggningen.

-"Vi bygger för framtiden. Tack vare en mycket positiv resultatutveckling de senaste åren kan vi göra dessa satsningar vilket kommer underlätta både för personal och för våra kunder." säger platschefen Niklas Larsson.

Proffsbutiken ligger på själva huvudön Vaxön i skärgårdskommunen Vaxholm strax nordost om Stockholm. Kommunen är kraftigt expanderande med f.n. ca 11400 invånare. Byggmaterialhandeln som funnits på orten sedan början av 1900-talet förvärvades av XL-BYGGPARTNER 2012. Det är en personlig brädgård med en kompetent- och servicemässig personal. Sortimentet är proffsinriktat och anpassat för skärgårdsmiljön. Dagliga leveranser av trä- och byggmaterial sker både med lastbil och båtar till byggarbetsplatser både inom och utanför kommunen.

-"Vi är långsiktiga och tror på Vaxholm och den här enheten. Den här ombyggnationen kommer göra det ännu smidigare för våra proffskunder att på ett snabbt och enkelt sätt både kunna hämta och få sina varor levererade." avslutar Niklas Larsson som också är styrelseledamot och delägare i XL-BYGGPARTNER.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 200mkr och har ca 45 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.