Miljön i fokus när fordonsparken förnyas!

Volvo lastvagnar har nyligen levererat två nya lastbilar till XL-BYGGPARTNER, vars fordonspark består av sju egna lastbilar. Den senaste leveransen bestod av en lastbil av modellen FM11 och en av modellen FL18. Bägge självklart i den bästa miljöklassen EURO6.

- "Transporter är en väsentlig del av vår verksamhet och valet av lastbil är därför en viktig del av vårt långsiktiga miljöarbete. Med dessa nya lastbilar i vagnparken är vi nu uppdaterade med det senaste och miljövänligaste alternativen på marknaden" säger Bobi Wallenberg, VD.

På lastbilarna finns även moderna radiostyrda kranar från Palfinger monterade.

-"Dessutom är det positivt att vi med dessa nya lastbilar får förbättrade lastvolymer och ökad krankapacitet, vilket skapar värde för våra kunder." avslutar Bobi.

Om XL-BYGGPARTNER AB

XL-BYGGPARTNER bedriver byggvaruhandel mot yrkesfolk vid fem stycken försäljningsställen i Stockholmsregionen; Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Spillersboda. I Segeltorp finns också ett logistikcenter och ett servicekontor för verksamheten. Företaget omsätter ca 200 miljoner kronor och har ca 50 stycken anställda. XL-BYGGPARTNER är delägare i XL-BYGG, Skandinaviens största bygghandelskedja. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO 14001 sedan 2006.

• volvo
  • kranbil