Nöjda kunder har sagt sitt!

XL-BYGGPARTNER genomförde våren 2015 en webbaserad NKI mätning hos sina proffskunder. Över 200 svar kom in. Kunderna fick tycka till om bland annat företagets service, bemötande, tillgänglighet, produkter, lagersortiment, pris och leveranser. Resultatet var mycket bra.

Utifrån svaren kan man utläsa vad kunderna anser är XL-BYGGPARTNERS starkaste sidor; den personliga servicen, bemötandet från företagets chaufförer och leveranssäkerheten med snabba leveranser. XL-BYGGPARTNER har även fått viktig återkoppling kring områden där kunderna givit något lägre betyg. Kring dessa kan företaget fortsätta utvecklas och bli ännu bättre.

”En sådan här undersökning ger oss värdefull information som vi använder för att prioritera rätt områden i vår fortsatta utveckling av företaget. Vi är också väldigt glada och stolta över det fina resultatet som påvisar att vi gör mycket rätt och bra redan idag." säger Bobi Wallenberg, VD.

• utmärkelser