PERSONLIG SERVICE SKAPAR SUPERNÖJDA KUNDER!

XL-BYGGPARTNER genomförde i slutet av 2016 en NKI undersökning i form av en omfattande webenkät.  Kunderna fick svara på en mängd olika frågor om vad de tycker bl.a. om företagets service och bemötande, logistik och leveranser samt produkter och sortiment. Motsvarande undersökning genomfördes även under våren 2015.

-"Vi är oerhört glada och stolta över det fantastiskt fina resultatet. Undersökningen visar tydligt att våra kunder uppskattar det vi gör med vår personliga service och vårt höga engagemang." säger Oscar Sohlberg, VD på XL-BYGGPARTNER.

Utfallet blev mycket bra med genomgående högre betyg på så gott som samtliga områden. Total kundtillfredsställelse fick ett medelvärde på 4,16 på en femgradig skala jämfört med 3,93 under 2015. Allra högst betyg blev det på den upplevda personliga servicen från säljarna (4,49), tillgängligheten per telefon (4,30) och bemötandet från våra chaufförer (4,28).

"Det är mycket höga värden, som nu blivit ännu bättre och detta är helt i vår långsiktiga vision om att bli ett självklart val för små- och medelstora byggföretag i Stockholm." avslutar Oscar.

Resultatet baseras på ca 250 enskilda svar från företagets kunder, som alla är professionellt yrkessamma inom bygg.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 200mkr och har ca 45 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.