Tumba Byggtjänst förlänger det långsiktiga samarbetet med XL-BYGGPARTNER!

Tumba Byggtjänst AB utför byggentreprenader åt stat, kommun och privata fastighetsbolag. Bolaget har sedan mitten på 70-talet satt sin prägel på sjukhus, kontor och skolor i Stockholm. Ungefär lika länge har bolaget varit kund hos det som idag heter XL-BYGGPARTNER AB. Nu är ett nytt 2-årigt ramavtal för leveranser av trä- & byggvaror, förnödenheter och snickerier, tecknat bolagen emellan.

- "För oss fungerar samarbetet med XL-BYGGPARTNER väldigt bra" säger Mikaela Kron, inköpschef på Tumba Byggtjänst. "De är prismässigt attraktiva och snabba, personliga och engagerade både i offert- och prisförfrågningar samt vid order- och leveranstillfällena. Det märks att de tillsammans med oss ständigt vill skapa förbättringar och gynnsamma förutsättningar för lönsamma byggen. De känner oss väldigt bra, vilket gör samarbetet mer öppet och enkelt för bägge parterna." fortsätter Mikaela.

Avtalet innebär att XL-BYGGPARTNER är uttalad huvudleverantör till Tumba Byggtjänst och att ett samarbetet ska bedrivas med ett materialeffektivt tänkande, med mål att nå lägsta slutliga totalkostnad för varje projekt.

- "Vi är givetvis väldigt glada och stolta över att vi har fått förnyat och fortsatt förtroende att leverera till en av våra viktigaste kunder." säger Johan Rosendahl, grundare och vVD på XL-BYGGPARTNER. "Vi har vunnit en mycket gedigen och väl genomförd upphandling som tydligt visar att vårt erbjudande för vår totalleverans, inkl. produkterna, tjänsterna och servicen/partnerskapet är ytterst prisvärt och ett lönsamt och bra val för ett byggföretag." avslutar Johan.

Tumba Byggtjänst AB omsätter ca 270 mkr och har ca 30 egna anställda men sysselsätter mångdubbelt fler än så. Företaget utför bygguppdrag både som general- och totalentreprenör med hög kvalité i främst offentlig miljö. Med kompetenta medarbetare och vana att arbeta mitt i sina kunders verksamheter, vilket ofta ställer extra höga krav, har företaget genom åren blivit en mycket uppskattad leverantör av byggtjänster som kunderna känner sig trygga med. Företaget är certifierat enligt lednings- och produktcertifieringssystem BF9K.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 180 mkr och har ca 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.