XL-BYGG visar upp regional styrka!

Medarbetare och proffskunder till XL-BYGGPARTNER deltog under torsdagen på leverantörsmässan XL ON TOUR som arrangerades på Münchenbryggeriet i Stockholm. 16st av XL-BYGG kedjans avtalsleverantörer var på plats och visade upp produktnyheter och sina smarta byggsystemslösningar. Efter mässan var det middag med underhållning av Stefan Odelberg och livebandet After Beach. Stämningen var hög och gemenskapen stor bland de ca 250 deltagarna från ett femtontal XL-BYGG anläggningar i Stockholmsregionen.

- "Vi vill tillsammans påvisa vår storhet och närhet till varandra samt att vi står för samma saker och har ett bra samarbete mellan XL-BYGG butikerna i denna region" sa Johan Rosendahl, t.f. VD på XL-BYGGPARTNER på scenen under välkomstpresentationen.

Samarbetet mellan XL-BYGG butikerna i regionen är starkt och har funnits och pågått i många år. Förutom gemensamma mässor och events så samarbetar butikerna bl.a. med utbildningar, inköp och lokala transporter.

Är man avtalskund hos någon av XL-BYGG kedjans butiker, exempelvis på någon av XL-BYGGPARTNERS fyra proffsbutiker i Stockholm, har man tillgång till över hundra hämtställen runt om i hela Sverige i och med XL-BYGG kedjans breda utspridning över landet.

-"Det är väldigt uppskattat och värdefullt för byggföretaget som behöver göra lokala kompletteringshämtningar av byggmaterial när man jobbar på annan ort. Denna tjänst är ytterligare ett bevis på den fina sammanhållningen och det väl fungerande samarbetet som finns inom XL-BYGG kedjan, inte bara i regionen utan över hela landet" avslutar Johan Rosendahl.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 200mkr och har ca 45 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner.

XL-BYGG är en kedja av närmare 100 fristående bygghandlare med totalt över 130 butiker över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja.