Börje Toresson är Byggarnas nya ordförande!

Vid en extra bolagsstämma den 16 december valde ägarna till Byggarnas Partner Sverige AB en ny ordförande i Börje Toresson.

Börje har gjort karriär och har många framgångsrika år inom uthyrningsbranschen. Med erfarenheter från ex. Cramo, Tidermans och som vice VD för Ramirent Sverige, grundande han med kollega HLL Hyreslandslaget 2011. HLL koncernen har idag 150 medarbetare och en omsättning på över 450 msek vid 20 depåer från Uppsala i norr till Borås i söder. HLL och Byggarnas Partner har mycket gemensamt, b.l.a. vänder sig bägge företagen främst till de mindre- och medelstora byggföretagen.

-"Jag ser mycket fram emot att jobba med Byggarnas Partner. Bolaget har enligt mig rätt grundrecept till lönsamma affärer, med engagerade medarbetare och nära relationer till sina kunder i fokus." kommenterar Börje Toresson.

-"Börje kommer vara en stor tillgång för vårt bolags fortsatta tillväxtresa. Han har gedigen och värdefull kunskap om entreprenörskap och om att leda samt utveckla ett företag i byggbranschen." säger Johan Rosendahl, grundare och delägare i Byggarnas Partner.

• vd/styrelse
  • byggarnas partner
  • byggarnas

Byggarnas Partner Sverige AB, är ett privatägt bolag som omsätter ca 210 mkr och har ca 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fem proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner.

Bolaget är delägare och ingår i Woody Bygghandel. Sveriges största frivilliga fackhandelskedja med ca 100 brädgårdar i hela Sverige som riktar sig främst mot proffskunder. Både kedjan och alla brädgårdar styrs och ägs av lokala entreprenörer.